Samsungs Electronics overtar salg og markedsføring av Samsungs digitalkameraer. Aronsen AS beholder sine kunder i fotofaghandelen. Her modellen NV24HD.

SAMSUNG SELGER EGNE KAMERAER

Samsung Electronics tar salget av Samsung Techwins digitalkameraer fra 1. februar. Aronsen AS beholder distribusjonen til fotospesialister.

– De tidligere nordiske distributørene har vist god forståelse for hovedkontorets beslutning. Distributørene har skapt gode resultater og bidratt sterkt til å gjøre Samsung digitalkameraer anerkjente på det nordiske markedet, sier Lars Jansson, lyd- og bildedivisjonens salgsdirektør for Samsung i Norden, i en pressemelding.

 

Endringen er et ledd i Samsungs globale forretningsstrategi, og Samsung Electronics bygger nå opp en nordisk salgsorganisasjon som vil integreres med divisjonen for lyd- og bildeprodukter og dermed lokalkontorene i de nordiske landene.

 

Positivt for Aronsens kunder

– For våre kunder blir endringen kun positiv. Våre kunder som ikke er kunder hos Samsung Electronics gjennom for eksempel kjedetilknytning, vil fortsette å handle kameraene fra Aronsen AS, men med en enda sterkere markedsføring i ryggen. At Samsung Electronics overtar ansvaret for markedsføringen, frigjør ressurser for oss til å fokusere enda sterkere på vårt øvrige sortiment, heter det i en pressemelding fra Aronsen AS.

 

Nåværende serviceverksteder kommer også til å fortsette med å håndtere Samsungs kameraer, og Camera & Videoteknikk er fortsatt servicepartner.

 

– Nå innledes en ny æra for Samsungs digitalkameraer. Det er på tide med nytt fokus. Organisasjonsforandringene på globalt og lokalt nivå er naturlige i en tid der elektronikkprodukter i økende grad koples sammen, sier Jansson i Samsungs pressemelding.

 

Den lokale forandringen i Norden er et resultat av en tettere integrasjon mellom hovedkontoret for Samsungs Electronics divisjon for digitale medier og Samsung Techwin. Virksomhetene for lyd- og bildeprodukter og kameraer samordnes under Jongwoo Park, som tidligere var ansvarlig for digitale medier.

 

– Målet er å øke virksomhetenes effektivitet, og finne synergier knyttet til markedsføring, planlegging, utvikling og produksjon. Allerede ved årsskiftet flyttet kameraorganisasjonens inn i den nye 8.000 kvadratmeter store kamerabyen i Suwon i Syd-Korea.

 

 

 

 

 

 

 

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.1/2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lars Janson er nordisk salgsdirektør for lyd- og bildedivisjonen i Samsung.
Til toppen