SONORO TREKKER FOLK inn i butikkene

– Sonoro-radioene trekker folk inn i butikken og er et ekstra ben å stå på, både for oss og handlerne.

Det sier Marius Jensen i NCMS (Norwegian Custom Media Solution) AS. Som firmanavnet gir en pekepinn på, driver selskapet primært med innbygging av audiovisuelt utstyr.

– Sonoro gir oss en ny dimensjon, siden vi kommer fra installasjonsbransjen og HiFi. Dette gir oss et ekstra ben å stå på, og tilbakemeldingene fra forhandlerne er svært god. Vi hører faktisk om butikker som selger mer fordi radioene trekker folk inn i butikken når de er utstilt i vinduet, sier Jensen.

– Er Tivoli den store konkurrenten?

– Er den ikke det for alle? Tivoli har gjort en veldig god jobb, og vist at det går an å selge radioer på en litt annerledes måte enn det som har vært vanlig, sier Jensen.

Tyske Sonoro utvikler produktene i Tyskland mens produksjonen foregår i Østen. Jensen forteller at Sonoro får god oppmerksomhet på IFA, og at de i løpet av messen har sikret seg distribusjon i flere nye land – blant annet USA.

Internettradio

– Når det gjelder produktene, har vi store forventninger til internettradioen Elements W som kommer i butikkene i november. Prisen vil ligge rundt 4.000 kroner, og vi ser frem til å tilby et godt produkt med god design og god lyd.

– Hvem kjøper en internettradio med en enkelt høyttaler til denne prisen?

– De som er opptatt av god lyd og god design. De er allerede brukere av internett på PC, men ønsker en mer brukervennlig radio og et unikt produkt som ikke alle andre har. Dessuten er det faktisk stereofunksjonalitet i radioene. De tar mot stereo, og kanalene møtes i en enkelt høyttaler som gir flerkanalsopplevelse med lyd i 360 grader, sier Jensen og forsikrer at dette fungerer.

– Sonoros konsept er å gi god lyd fra brukervennlige designprodukter. Felles for radioene er trekabinett som gir god resonans, håndlaget utførelse, mulighet for tilkopling av ekstern antenne og linjeutgang. Med alle apparatene følger hvite hansker, kabel med minijack, strømkabel og transformator samt at vi garanterer øyeblikkelig service uten venting ved eventuelle feil, sier Jensen.

– I hvilke kanaler ønsker dere å selge Sonoro?

– Hos dem som kan interiør og design, og dem som allerede selger radioer.

Ved siden av Sonoro har NCMS også TV fra italienske Hantarex. Jensen forteller at NCMS ønsker å være en leverandør med spesielle produkter i porteføljen, med fokus på design.

– Produktene skal levere noe ekstra til kundene, der passer både Sonoro og Hantarex godt inn.

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.8/2008

Powered by Labrador CMS