Det er stor interesse for spillmaskiner om dagen, og MSI bruker anledningen til å vise fram sine nyeste produkter. Foto: Marte Ottemo
Det er stor interesse for spillmaskiner om dagen, og MSI bruker anledningen til å vise fram sine nyeste produkter. Foto: Marte Ottemo

SPILL MED MSI

Gaming vokser i popularitet, og norske spillere velger gjerne utstyr på øverste hylle når de skal fornye PCen.

Markeds- og kommunikasjonsmann Christiaan Mulder i MSI var til stede under årets Elbit for å vise Elkjøps medarbeidere spillekspertens portefølje. Selskapet leverer både bærbare og stasjonære spill-PCer, tilbehør og komponenter til kravstore gamere.

– Det er veldig viktig for oss møte Elkjøp-ansatte direkte, og få muligheten til å vise dem hvordan produktene våre virkelig fungerer. Vi gir opplæring i nøkkelfunksjonene, slik at de kan selge produktene våre ute i butikk, sier Mulder.

Gjennomsnittsprisen for oss ligger rundt 12.000 kroner, så dette er høyendeprodukt vi snakker om

–Hvordan er markedet for spill-PCer og -utstyr i Norge?

– Markedet generelt er inne i en boom, selv i en tid hvor salget av tradisjonelle PCer og bærbare faller. Spillprodukter øker stadig, og vi ser dette også i Norge, sier Mulder.

Han forteller at spillere også bruker mer penger i elektronikkbutikken enn andre.

– Gamere bruker mye mer penger enn den gjennomsnittlige PC-kjøperen. Gjennomsnittsprisen for oss ligger rundt 12.000 kroner, så dette er høyendeprodukt vi snakker om. Det gjør det naturlig nok attraktivt for konkurrenter som HP og Lenovo og også satse på spillmarkedet, sammen med våre tradisjonelle konkurrenter som Asus og Acer, sier Mulder.

– Dere har vært med på Elbit tidligere, hvordan liker dere de nye lokalene?

– Jeg elsker The Qube, det er så mye større enn tidligere. Det er også flere folk fra Elkjøps hovedkvarter her i år, sammen med de beste selgerne, så det er ikke bare de vanlige butikkfolkene som er her, sier han.

Til toppen