Daglig leder Tor Aavatsmark (t. v.) i Publish AS og sjefredaktør Lasse Svendsen i Lyd & Bilde. Foto: Lyd & Bilde

TAR KRITIKKEN PÅ STØRSTE ALVOR

KRONIKK: – Undertegnede kan forsikre at vi tar faktisk kritikkverdige forhold, og påstandene, som har fremkommet i media på største alvor.

  • Bransjen

Tilsvar til kronikk av daglig leder Terje Romen i Mono AS, publisert på elektronikkbransjen.no den 13. november 2018, fra Tor Aavatsmark, daglig leder i Publish AS og Lasse Svendsen, sjefredaktør i Lyd & Bilde:

Det er dessverre skapt inntrykk av at det er bindinger mellom det redaksjonelle og det kommersielle hos Lyd & Bilde. Det må vi bare beklage, vi har også selv bidratt litt til nettopp det.

La det være klart: Lyd & Bildes redaksjon er 100 % uavhengig. Alt innhold og alle testresultater produseres og avgjøres utelukkende på bakgrunn av redaksjonelle vurderinger. L&Bs journalister skal alltid opptre nøytralt og uavhengig, med ufravikelig journalistisk integritet – noe de også gjør.

Angående den meget kritikkverdige mailen til Mono AS fra en av Publish’ medarbeidere, er dette også noe vi har beklaget, fastslått at ikke er company policy, samt at den har fått konsekvenser.

Tapt tillit

Når det gjelder Romens versjon om hva som ble sagt under en samtale på CES-messen for to år siden, så er dette noe vi ikke kjenner oss igjen i, og får stå for Romens egen regning. Vi kan forsikre om at redaksjonen driver med uavhengig journalistikk i forhold til annonsører, selgere og markedsavdelinger.

Vi kan forsikre om at redaksjonen driver med uavhengig journalistikk i forhold til annonsører, selgere og markedsavdelinger

Vi erkjenner dog at vi, som en følge av uheldige/feilaktige formuleringer fra salgsavdelingen, har en oppgave fremover med å gjenopprette tapt tillit i markedet; og lover at vi har tatt, og vil ta, de nødvendige grep for at både lesere, samarbeidspartnere og leverandører skal ha full tillit til det produktet vi leverer.

Fagbladet Elektronikkbransjens omtale av artikkelserien i nettavisen Medier24
Lyd & Bilde/Publish ASs kronikk om artikkelserien i nettavisen Medier24

Til toppen