Tor Ole Karlsen, kjedeleder i Telekiosken, satser videre også i Sverige.

TELEKIOSKEN UTVIDER

Telekiosken har siden etableringen i 1996 bygget en kjede med kiosker i de fleste av landets kjøpesentre. Med 95 kiosker og en omsetning på nesten 400 millioner kroner i 2007, er Telekiosken en av de ledende kjedene på sitt felt.

Hittil har hovedsortimentet vært mobiltelefoner og abonnement, tilbehør, bredbånd og tjenester knyttet til disse områdene. Nå tilbyr kjeden også bærbare PCer fra flere produsenter så vel som digital-TV-pakker bestående av parabolanlegg og programpakker fra Canal Digital.

- Vi har vært tidlig ute med å tilby samlepakker med ulike produkter som hører naturlig sammen, og ser store muligheter i å tilby pakker med bærbar PC og mobilt bredbånd via GSM-nettet, sier Tor Ole Karlsen, kjedeleder i Telekiosken I en pressemelding fra selskapet.

Nå satser selskapet i Sverige, og har akkurat åpnet 15 butikk hos nabofolket. De forrige 14 er resultatet av at selskapet kjøpte Texshop i 2007. Telekiosken satser nå på en kontrollert videre ekspansjon også i Sverige, for å nå samme posisjon i det svenske markedet som i hjemlandet.

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.4/2008

Til toppen