Andreas Cappelen har rollen som bloggeren Jonas i Euronics’ TV-kampanje. Foto: Suburbia.

TV-KAMPANJE SPILT INN PÅ MOBILTELEFON

Euronics’ nye TV-kampanje er spilt inn med en kameramobil, og skal bryte ned kundenes fordommer mot bransjen.

– Vi har utviklet et nytt konsept som spiller på de klassiske fordommene mot elektronikkbransjen. Alt fra dårlig service til lokketilbud skal under lupen, samtidig som vi på en humoristisk måte demonstrerer at vi er et godt alternativ som bryter med kundenes fordommer, sier Kirsti Berg, markedsdirektør i Euronics Norge, til Kreativt Forum – reklamebransjens nettsted.

 

Målet er i følge Berg å vise at det er mulig å kombinere god service og kompetente ansatte med lave priser.

 

– Sammenlignet med de største konkurrentene er Euronics en liten annonsør som er avhengig av å utvikle reklamekonsepter som skiller seg ut og får stor oppmerksomhet, heter det i artikkelen.

 

Skuespillerne i reklamefilmen er Euronics’ egne ansatte.

 

– Vi har valgt å løfte frem våre egne ansatte i reklamefilmene, av den enkle grunn at det er de beste ambassadørene vi har, sier Berg til Kreativt Forum.

 

Reklamefilmene er spilt inn på en mobiltelefon i Euronics-butikken på Lambertseter. Hovedpersonen er bloggeren Jonas, som er ute etter å avsløre elektronikkbransjen. Det går selvsagt ikke som han forventer.

 

Reklamekonseptet er utviklet av reklamebyrået Suburbia, filmene er regissert og spilt inn av Peder Norlund (Ulvesommer) i Nordlund film.

 

Til toppen