Salgssjef Mats Nilsson viser en fotokiosk midt i landskapet av storbilder på Kodaks utstilling. Foto: Erik Andersen

Vi vise helhet i stor stand med mye luft

– Her på Photokina vil vi vise hele kategorien av produkter og tjenester. Det gjelder både kameraer, produkter som skriver, fremkaller og ikke minst foredler bilder.

Det sier Mats Nilsson, salgssjef hos Kodak Nordic AB. Han var midt i landskapet på Kodaks utstilling som i det vesentlige bestod av lys, luft og kjempebilder montert på veggene. Det meste skulle dreie seg om opplevelser. Kodak importerer ikke lenger selv kameraer i Norge, men er på det nordiske markedet med et komplett sortiment av digitale kameraer. På messen viste ikke Kodak speilreflekskameraer, men den såkalte P-serien som er et hybridkamera - en mellomting mellom speilrefleks- og kompaktkamera. I følge Nilsson ligger kompaktkameraene fra Kodak nå med en oppløsning på mellom fem og åtte megapixler. I tillegg til kameraene satset Kodak på å vise et bredt utvalg av småformatskrivere, også bærbare modeller med batterier. Skriverne kan arbeide med mange andre merker enn Kodak, eksempelvis Canon, Pentax og Nikon.

 

Kodak har lenge satset på å utvikle fotostasjoner, fotokiosker der publikum kan få kopiert bilder fra egne plater eller minnekort. I følge Nilsson skjer det en stadig utvikling av denne produktgruppen. De skal være enkle å bruke og lett tilgjengelige der det er stor trafikk av folk for eksempel i kjøpesentra og matvarebutikker. Utfordringen er å få rask fortjeneste på det eierne investerer i kioskene.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Digikwik heter Kodaks nye fotostasjon.
Til toppen