Chief Operating Officer (COO) Alexander Ribbink sier TomTom har som mål å bli en del av dagliglivet. Foto: TomTom.

VIL BLI EN DEL AV DAGLIGLIVET

– Det er et konkurransefortrinn å ha den beste informasjonen om veien, slik HD Traffic gir oss.

Det sier Chief Operating Officer (COO) Alexander Ribbink i TomTom.

 

– Markedet er underutviklet, og TomTom har som mål å bli en del av dagliglivet. Vi har investert 400 millioner euro i merkevaren, og hver måned har vi 6 millioner unike brukere på nettstedet vårt. I markedsføringen fokuserer vi både på PND-kategorien og noe som er unikt for TomTom, sier Ribbink.

 

Luxien Groenhuijzen, administrerende direktør mobile løsninger, sier at TomToms HD Traffic-løsning henter data fra en enorm menge datakilder.

 

– Med HD Traffic har du igjen kontrollen, fordi du vet hvor køene er. Målet er at TomTom skal dekke hele Europa med dette systemet, sier Groenhuijzen.

 

På en uværsdag i Nederland 25. mars 2008 rapporterte TomToms HD Traffic-senter om 2.100 kilometer med kø. Samtidig kunne konkurrentene melde om 888 kilometer kø, i følge TomTom.

 

De regner med at selskapets IQ-ruter i nesten halvparten av tilfellene er raskere enn tradisjonelle ruter.

 

Til toppen