Expert ønsker å sette farge på Oslo under Elektrofil. Foto: Nils Erlimo.

Vil farge hele Oslo oransje

- Jeg lover den beste Elektrofil noensinne. Vi skal farge hele Oslo oransje, sier Henning Eriksen i Expert.

Expert arrangerer Elektrofil 28. mars til 2. april i Oslo spektrum. De fire første dagene er forbeholdt Experts egne ansatte, dørene åpnes for publikum lørdag 1. og søndag 2. april.

- Dette blir tredje gangen vi arrangerer Elektrofil, og vi ser at det går bedre for hver gang. I fjor hadde vi over 12.000 innom i løpet av to dager, og det var et kontrollert kaos. I år satser vi hardere, og målet er at hele Oslo kommer til å merke Elektrofil, sier Eriksen.

Når han skal kommentere hvilke opplevelser som kommer på årets Elektrofil blir han straks mer hemmelighetsfull.

- Jeg vil spare de fleste overraskelsene til selve messa, men jeg garanterer at det blir den beste Elektrofil noensinne. Vi har et kanonopplegg! Det største trekkplasteret er selve messa. Vi er heldige, for vi selger de mest spennende produktene som finnes. Elektrofil er en unik mulighet til å oppleve de aller siste nyhetene av blant annet mobiltelefoner, TV, spill, foto og bygg-inn-produkter til kjøkkenet. Mange nye produkter blir lansert på messa, sier Eriksen.

Solberg raser innom

Det er imidlertid ingen hemmelighet at rallyfører Henning Solberg, som Expert er hovedsponsor for, vil komme innom messa.

- Vi skal blant annet ha en rallysimulator, konkurranser og fartsfylte premier, sier Eriksen.

Han forteller at arbeidet med årets messe startet når den forrige lukket. Utgangspunktet for Elektrofil var at Expert ønsket å samle alle ansatte til produktopplæring og sosialt samvær. Siden har Elektrofil utviklet seg til en åpen publikumsmesse.

- Å arrangere Elektrofil er fortsatt nytt for oss, men vi jobber for at hver messe skal bli en større suksess enn den forrige. Vi lærer noe hele veien, sier Eriksen.

12.000 i fjor

Fjorårets Elektrofil hadde over 12.000 besøkende og over 10 millioner i omsetning i løpet av to publikumsdager. Selv om sola strålte fra en skyfri himmel ute, ble det solgt 2.500 mobiltelefoner, 400 flatskjermer og 600 digitale kameraer inne i Oslo spektrum. I perioder strakk køen flere hundre meter til andre siden av Akerselva.

- Under handlerdagene kommer Expertansatte fra hele Norge til Elektrofil for å oppleve to dager fullspekket med faglig og sosialt innhold. Det er kompetansekrevende å selge forbrukerelektronikk, derfor legger vi stor vekt på det faglige opplegget. Å arrangere Elektrofil er hardt arbeid, men det er også skikkelig artig, sier Eriksen.

Henning Eriksen er ansvarlig for Elektrofil 2005. Foto: Terje Heiestad.
Til toppen