”VISION IN ACTION” TEMA FOR MWC

Tema for Mobile World Congress 2010 (MWC) er ”Vision in Action”. Mer enn 1.300 selskaper fra hele verden stiller ut på messen, som arrangeres i Barcelona i Spania fra 15. til 18. februar.

– Mobil kommunikasjon påvirker alle deler av livet; i arbeidssammenheng, når vi vil ha tilgang til informasjon og innhold, og når vi holder kontakten med venner og familie. Mer enn noen gang ønsker MWC å være et forum for deltakere i alle deler av det mobile økosystemet som ønsker å debattere forholdene i bransjen, og gjøre seg kjent med nye teknologier som former fremtiden, sier markedssjef Michael O’Hara i GSMA, som arrangerer messen.

Blant temaene på messen er mobilitet i forretningssammenheng, akselererende mobilt bredbånd, nye applikasjoner, samt hvordan mobilitet positivt kan påvirke mennesker verden over.

GSMA ønsker nominasjoner til prisutdelingen ”Honouring Achievement in Mobile – 15th Annual Global Mobile Awards”. Blant kategoriene er, på nynorsk, Mobile Entertainment, Mobile Advertising and Marketing, Best Mobile Services, Social and Economic Development, Green Mobile, Best Technology, Mobile Innovation Grand Prix, Handsets and Devices, Mobile Personality of the Year, GSMA Chairman’s Award og Government Leadership Award.

I 2009 hadde messen 47.000 deltakere fra de største mobiloperatørene, programvareselskap, utstyrsleverandører, internettselskap og innholdsbransjen.

Til toppen