GRINDGUT MED NY LUR

– Skullcandy demper designet sitt, og ønsker nå å treffe folk flest, sier Per-Øivind Reksjø i Tura Scandinavia. På Elbit viste han Grind-modellen.

Publisert Sist oppdatert

– Dette gjør vel deg til grindguten her på Elbit. Hva er salgsargumentene dine for denne nye modellen?

– Med Grind har Skullcandy selv overtatt produksjonen av hodetelefonene sine. Tidligere var mye satt bort til andre fabrikker, nå står de i større grad selv for produksjon og etterkontroll, slik at kvaliteten både mekanisk og når det gjelder lyden er blitt mye bedre, sier Reksjø.

– Vi ser også en endring når det gjelder design?

Vi tilbyr et svært bredt sortiment, og står spesielt sterkt når det gjelder hodetelefoner og mobiltilbehør

– Det stemmer. Skullcandy ønsker å gå bredere, siden markedet i deres tradisjonelle kundegrupper begynner å bli mettet. Det er fremdeles hodeskaller på produktene, men designet er mye mer dempet enn tidligere, sier Reksjø.

Burde vært dyrere

Kampanjeprisen på Grind er 600 kroner hos Elkjøp.

– Egentlig er dette en hodetelefon som skulle kostet nærmere 1.000 kroner, men der er konkurransen hard.

– Hvordan går det med Tura Scandinavia i Norge?

– Slik det alltid har vært. Vi tilbyr et svært bredt sortiment, og står spesielt sterkt når det gjelder hodetelefoner og mobiltilbehør, sier Reksjø.

– Hva betyr Elkjøp som kunde for dere?

– De er fremdeles vår største kunde. At vi er representert i så stort monn her på Elbit merker vi stor effekt av etter messen.