
GRINDGUT MED NY LUR
– Skullcandy demper designet sitt, og ønsker nå å treffe folk flest, sier Per-Øivind Reksjø i Tura Scandinavia. På Elbit viste han Grind-modellen.
– Dette gjør vel deg til grindguten her på Elbit. Hva er salgsargumentene dine for denne nye modellen?
– Med Grind har Skullcandy selv overtatt produksjonen av hodetelefonene sine. Tidligere var mye satt bort til andre fabrikker, nå står de i større grad selv for produksjon og etterkontroll, slik at kvaliteten både mekanisk og når det gjelder lyden er blitt mye bedre, sier Reksjø.
– Vi ser også en endring når det gjelder design?
Vi tilbyr et svært bredt sortiment, og står spesielt sterkt når det gjelder hodetelefoner og mobiltilbehør
– Det stemmer. Skullcandy ønsker å gå bredere, siden markedet i deres tradisjonelle kundegrupper begynner å bli mettet. Det er fremdeles hodeskaller på produktene, men designet er mye mer dempet enn tidligere, sier Reksjø.
Burde vært dyrere
Kampanjeprisen på Grind er 600 kroner hos Elkjøp.
– Egentlig er dette en hodetelefon som skulle kostet nærmere 1.000 kroner, men der er konkurransen hard.
– Hvordan går det med Tura Scandinavia i Norge?
– Slik det alltid har vært. Vi tilbyr et svært bredt sortiment, og står spesielt sterkt når det gjelder hodetelefoner og mobiltilbehør, sier Reksjø.
– Hva betyr Elkjøp som kunde for dere?
– De er fremdeles vår største kunde. At vi er representert i så stort monn her på Elbit merker vi stor effekt av etter messen.