SATSER STERKERE PÅ MONSTER

Interconnect har mistet avtalen med Beats, men satser sterkt på å bygge opp Monster som merkevare innen hodetelefoner.

Publisert Sist oppdatert

– Monster viser her på IFA sin bredeste portefølje hodetelefoner noen sinne, med tydelig tilpasning til de ulike segmentene. Kvaliteten er svært høy, og vi regner også med å finne plass til dem i nye kanaler som sportsbransjen. Monster har dessuten innledet et samarbeid med EA Sports, noe som absolutt vil hjelpe oss i spillmarkedet, og har også mer moteorienterte modeller der man for eksempel kan skifte ut hodebåndet etter hvilket antrekk man bruker, sier daglig leder Ole Apold i Interconnect AS.

Monsters dyreste hodetelefon, Inspiration, kommer med og uten aktiv støydemping, som også virker selv om batteriene er utladet. Prisen er 2.500 kroner med og 2.000 kroner uten støydemping.

DNA i serie

Vi gleder oss til salget frem mot jul, og ser ingen stor dramatikk i at Beats har sagt opp avtalen med oss

Kanskje mest oppsiktsvekkende hos Monster er den nye DNA-serien, med trekantfasong på klokkene.

– Disse har et tydelig design, er moderne og kommer i tidsriktige farger. Foreløpig har vi en modell som plasseres på ørene, det vil også komme modeller som går over ørene. Her snakker vi 1.600 kroner. DNA kan koples i serie, slik at flere kan høre den samme musikken, sier Apold.

N-tune kommer i alle regnbuens farger. Apold sier denne modellen er rettet mot en yngre målgruppe, de er bygd for å tåle en støyt. Prisen her blir 1.300 kroner.

Butikkløsning

Monster har utviklet egne butikkløsninger med speil, slik at kundene kan se seg selv med hodetelefonene.

– Dette vil vi tilby våre forhandlere, det er viktig for kundene hvordan de ser ut med klokkene på hodet, sier Apold.

Monster har ikke glemt historien sin, og lanserer flere nye kabler. På HDMI-siden kommer en variant som via led-lys viser om signalet er 4K, HD eller SD.

– Vet dere nok om 4K ennå til å tilby dette?

– Svaret er vel kanskje, siden man ennå ikke vet hvilke standard som blir gjeldende. At det krever mer båndbredde og høyere hastigheter er klart, og her er Monster i førersetet. Led-belysningen på pluggen er for de dedikerte brukerne, sier Apold.

Ingen Beats-dramatikk

Monster kommer med nye esker og fargekoder, som skal gjøre det enklere for kunden å orientere seg.

– Det må være smart når det blir mindre betjening i butikkene, mener Apold.

Overspenningsvernene til Monster kommer nå alle i et ikke brennbart materiale.

– Samtidig som vi innfører dette på alle produkter, går prisene ned.

– Hva er situasjonen hos Interconnect AS?

– Det er stor stas. Vi gleder oss til salget frem mot jul, og ser ingen stor dramatikk i at Beats har sagt opp avtalen med oss i Norge og gått over til en nordisk distributør, sier Apold.

– Du har tidligere snakket om satsingen deres på sportsbransjen. Har dette vært en suksess?

– Foreløpig ikke. Kan hende har vi manglet de rette produktene og gjort ting feil, men jeg tror at man for eksempel med de nye butikkløsningene vi tilbyr kan endre dette.