Slik så det ut på Skousens avdeling i Arendal under årets Black Friday. Foto: Skousen
Slik så det ut på Skousens avdeling i Arendal under årets Black Friday. Foto: Skousen

SORT HVITEVARE-REKORD

Hvitevarekjeden Skousen slo tre av sine egne rekorder under årets Black Friday, og hadde en vekst på 35 prosent.

Publisert

– Det har gått over all forventning. Vi stolte av våre egne rekorder; størst omsetning på én enkelt dag, uke og måned. Rett og slett hattrick, sier retail-ansvarlig i Skousen, Lars Edvardsen, i en pressemelding.

I forrige uke skrev vi om at både Elkjøp, Power, Komplett, NetOnNet og Elon slo egne Black Friday-rekorder, nå viser det seg altså at også hvitevarekjeden Skousen klinket til med rekordresultat. I alt kan kjeden vise til en vekst på 35 prosent i fakturerte ordrer i Black Friday-uken 2019.

– Vi har selvfølgelig forberedt oss godt og har hatt et tydelig salgsbudskap så vi regnet med at det ville bli godt mottatt på Black Friday, som jo er den tiden på året der tilbudsjegerne jakterde beste prisene, sier Edvardsen.

Han sier at det har vært viktig for hvitevarekjeden å skille seg ut på mer enn pris.

 
 

– Vi er selvfølgelig stolte over å sette omsetningsrekord, men det har også vært viktig for oss å ivareta den gode kundeopplevelsen. Hvitevarer er ikke forbruksvarer på samme måte som småelektronikk. Folk gjør en fem-til ti-års investering, også på Black Friday, og da er det viktig at de kommer hjem med et produkt som matcher deres behov, sier Edvardsen.

Størst interesse var det for de tradisjonelle hvitevaregruppene som kjøleskap og frysere, vaskemaskiner og tørketromler.

– Dette er kanskje de viktigste hvitevarene vi har i hjemmene våre. Og opp til jul er det gjerne slik at man skifter ut hvitevarer som ikke fungerer optimalt. Det blir raskt krisestemning hjemme, hvis man ikke får vasket klær eller får julematen på kjøl, sier Edvardsen.