BLACK FRIDAY-REKORD FOR BRANSJEN Korona-tiden har ikke lagt en demper på folks lyst på en god Black Friday-deal, men mye av handelen flyttet seg til nett.
ELKJØP-REKORD FØRSTE HALVÅR Elkjøp Nordic passerte en halv milliard kroner første halvår. I Norge økte både Elkjøp og Power i november og desember, mens Elon holdt nivået.
SORT HVITEVARE-REKORD Hvitevarekjeden Skousen slo tre av sine egne rekorder under årets Black Friday, og hadde en vekst på 35 prosent.
REKORDSALG PÅ BLACK FRIDAY Black Friday, Black Week og Cyber Monday har sørget for rekordomsetning blant elektronikkbransjens kjeder.
FORBRUKERNE ER SKEPTISKE TIL BLACK FRIDAY Mange mener det er luretilbud under kampanjeperioder som Black Friday, og synes fokuset på tilbud er for stort, viser en undersøkelse fra NetOnNet.
BLACK FRIDAY-REKORD FOR KJEDENE Både Power og Elkjøp melder om nye handelsrekorder under Black Friday-uken, og nordmenn handler både på nett og i butikk.
SMARTKLOKKE FRA SAMSUNG ER ÅRETS JULEGAVE Samsungs nyeste smartklokke, Samsung Galaxy Watch, er kåret til årets julegave i regi av fagbladet Elektronikkbransjen.
LOSSER LIKE BRA SOM VI LASTER Komplett har de seneste par årene investert 130 millioner kroner i lager og logistikk, blant annet for å stå rustet til markedsplassen på komplett.no.
TIDENES BESTE HALVÅR FOR ELKJØP Elkjøp Nordic økte mai til oktober omsetningen med åtte prosent, til 17,67 milliarder kroner. Resultatet ble 448 millioner kroner, opp 17 prosent.
100 MRD DOLLAR I JULEHANDEL Amerikanerne vil netthandle for over 100 milliarder dollar denne julen, en økning på 13,8 prosent.
REKORDER PÅ BLACK FRIDAY Det anslås at nordmenn bruker rundt 3,4 milliarder kroner på Black Friday. Vi har snakket med kjedene og hørt hvordan årets største handelsbonanza har gått for elektronikkbransjen.
JULEHANDEL FOR 56,3 MILLIARDER I gjennomsnitt vil hver nordmann bruke i overkant av 10.700 kroner på presanger, julemat og pynt i løpet av desember.
JULEKLART I DRAMMEN HELE ÅRET – De ansatte her ved Power Drammen er høyt oppe når det gjelder å få butikken juleklar, og ser frem til dette i lang tid. Målet er å ta hjem prisen også i år!
VENTER VEKST PÅ NETT FØR JUL Komplett venter en vekst i julehandelen på 15 prosent. En av tre nordmenn sier de planlegger å kjøpe julegaver på nett.
BRANSJEOPTIMISME FOR 2015 Bransjen er optimistiske til 2015. I hvert fall de som svarte på eposten vi sendte ut til kjeder og nettbutikker.