Sendingen ble ledet av komiker Rasmus Wold (f. h.) som med seg i studio hadde salgssjefene Thomas Marthinsen og Snorre Berg-Domaas. Foto: Power
Sendingen ble ledet av komiker Rasmus Wold (f. h.) som med seg i studio hadde salgssjefene Thomas Marthinsen og Snorre Berg-Domaas. Foto: Power

POWER TV SOLGTE FOR 11 MILLIONER

Power TV hadde i premieresendingen torsdag 18. november 140.000 seere, og det ble på 45 minutter solgt varer for 11 millioner kroner.

Publisert

– På én time hadde vi over 140.000 unike seere. Det er helt vilt! Vi hadde regnet med 6.500, og drømte om 10.000, så dette er langt over all forventning, markedssjef Elizabeth Gill i Power i en pressemelding.

Elektronikkjeden markerte starten av kampanjeperioden Black Week med en direkte salgssending på Facebook og power.no.

Markedssjef Elizabeth Gill. Foto: Power
Markedssjef Elizabeth Gill. Foto: Power

Starten på Black Week

– Power var først ute blant de store elektrokjedene til å ta i bruk den nye shoppingtrenden liveshopping, og valgte å legge premieren til dagen før Black Week, heter det i pressemeldingen.

Sendingen var ifølge Power selv en perfekt kombinasjon av underholdning og netthandel.

– Vi hadde lyst til å gi kundene våre noe helt spesielt, og det fikk de. Alle som deltok i sendingen var med i trekningen av fantastiske premier, og det ble blant annet delt ut en Playstation 5, en TV, en iPhone og en pizzaovn, sier markedssjef Gill i pressemeldingen.

Her heter det også at konseptet lenge har vært stort i Asia, og at det nå kommer med full fart i Europa.

700 PS5

– Power Danmark har hatt flere direktesendinger gjennom 2021, med stor suksess. Over 100.000 dansker har fulgt sendingene, og Power er nå nummer én på dette i Danmark. Første show omsatte for ikke mindre enn 10 millioner danske kroner på 60 minutter, sier kommunikasjonssjef Siri Røhr-Staff i Power i en pressemelding som ble sendt ut i forkant av den norske premieresendingen.

Kommunikasjonssjef Siri Røhr-Staff. Foto: Power
Kommunikasjonssjef Siri Røhr-Staff. Foto: Power

Her er hun forsiktig optimist.

– Vi forventer ikke samme trykket som har vært i Danmark, men vi håper å kunne glede kundene våre med et bra og morsomt show og sinnsykt gode Black Friday-tilbud! uttaler kommunikasjonssjefen et par dager før sending.

Etter premieren jubler markedssjefen.

Blant annet overrasket vi med å selge hele 700 PS5

– Vi hadde rå priser på en del svært populære produkter. Blant annet overrasket vi med å selge hele 700 PS5, så du kan si det var stor pågang i kanalene våre av folk som ville kjøpe, sier Elizabeth Gill i pressemeldingen.

Ikke siste gang!

TV-sendinger er ikke noe nytt for Power, som under pandemien gikk til anskaffelse av både eget studio og innspillingsutstyr. Dette ble brukt til intern opplæring av butikkansatte, og har ifølge Røhr-Staff fungert så godt at Power har fortsatt med det i ettertid. Torsdag 18. november åpnet kjeden sendingen for kundene, og markedssjef Gill innrømmer at det ble noen tekniske utfordringer.

Powers TV-studio klart til sending. Foto: Power
Powers TV-studio klart til sending. Foto: Power

– Vi har forberedt oss godt, hadde masse folk på jobb, både på den tekniske biten og i kundesenteret vårt. Siden dette var aller første gang, og pågangen fra seerne var så enorm, hadde vi noen tekniske utfordringer, men vi klarte å løse det meste underveis. I tillegg har vi tatt med oss gode erfaringer til neste gang – for dette skal vi definitivt gjøre igjen! sier hun.

Sendingen ble ledet av komiker Rasmus Wold, som med seg i studio hadde salgssjefene Snorre Berg-Domaas og Thomas Marthinsen.

Powered by Labrador CMS