BLEKEN KURSET KUNDENE

– Det har det seneste året skjedd så mye på servicesiden, spesielt i hvitevarebransjen, at vi så behov for en gjennomgang.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Magnus Bleken i Bleken Data AS, som har utviklet og driver datasystemet MAB for butikk og verksted. Den 11. februar arrangerte selskapet MAB-kurs på Quality Airport Hotel Gardermoen for sine kunder.

– Verkstedkjeden Elesco Norge er en av våre største kunder, og etter at de tok over servicen for Electrolux og Samsung var det viktig med en grundig gjennomgang av rutinene og mulighetene i programmet, sier Bleken.

På kurset deltok 58 ansatte ved både hvitevare-, brunevare- og multiverksteder fra hele landet, samt tre fra Bleken Data AS.

Dette var første gang, men det ga mersmak

– Vi hadde også deltakere fra tre butikker som ønsket en nærmere innføring i servicedelen, en nærmere kikk på administrasjonsfunksjoner og informasjon om hvordan MAB kan forenkle daglige rutiner, sier Bleken.

Flere kurs

– Hvor mange ganger har dere gjort dette?

– Dette var første gang, men det ga mersmak – både for oss og for dem som var med, skal vi tro tilbakemeldingene. Vi kommer til å fortsette med slike kurs, og vil muligens dele det opp i flere blokker avhengig av tidligere erfaring og kunnskapsnivå, også for helt nye brukere, sier Bleken.

– Hva er status for Bleken Data AS?

– Vi forsøker å holde oss på fremste vogn i teknologitoget. Det er ikke alltid enkelt, siden store aktører som Samsung og Electrolux snur seg på dagen. Da må vi være fleksible. Dette krever både smidighet, men også ressurser, sier Bleken.