BYGGER KULTUR PÅ CAMPUS

Campus-sjef Stine Svendsen ønsker nesten 6.000 kolleger i Elkjøp Norden velkommen til opplæringsmessen i The Qube på Gardermoen. Foto: Stian Sønsteng

– I tillegg til opplæring og møter, er de fire Campus-ukene en viktig anledning til å bygge kultur, sier Stine Svendsen i Elkjøp Norden.

Publisert

Hun er prosjektleder for Campus, slik hun har vært det siden dette i 2016 ble det nye formatet for kjedens opplæringsmesse. Svendsen har vært i selskapet siden 2010, og hadde også tidligere ansvaret for de ulike opplæringsarrangementene.

Campus er en viktig anledning til å bygge kultur

– Vi kjører Campus over fire uker. De første to ukene er Tech, med 5.500 kvadratmeter messe, i tillegg til alle klasserommene som leverandørene bruker her på Gardermoen. Etter tre Tech-runder, rigger vi om til Home. I tillegg har vi ledersamling med alle varehussjefer og ledelsen hos hvert enkelt land, samt egne samlinger for B2B og ettermarked. I tillegg til disse møtene og kursene, forsøker vi å trekke inn de andre delene av organisasjonen, siden Campus er en viktig anledning til å bygge kultur, sier Svendsen til fagbladet Elektronikkbransjen.

6.000 elkjøpere

Campus åpnet dørene mandag 22. mai, og avsluttes 15. juni. Arrangementet går av stabelen i kongresshallen The Qube, tilknyttet Clarion Hotel & Congress på Gardermoen.

– Hvor mange personer er innom Campus?

Campus-messene arrangeres i The Qube ved Clarion Hotel & Congress på Gardermoen. Foto: Stian Sønsteng

– Totalt er det 5.500 til 6.000 Elkjøp-ansatte her, og litt over en firedel av disse er norske. I tillegg kommer de rundt 140 leverandørene som deltar på Campus, med totalt 1.000 medarbeidere.

Google bruker deler av Epoq-utstillingen til sin produktopplæring under Campus. Foto: Stian Sønsteng

– Er årets messe helt lik fjorårets?

– Vi prøver hvert år å ta det hele noen steg videre. Under årets Tech-samling har vi for eksempel samlet spillprodukter i ett eget område, der vi ønsker de butikkansatte selv skal få prøve produktene, når de har ledig tid. Som i fjor har vi fokus på kjøkken, og Epoq-utstillingen er oppe både under Tech og Home. Arealet vi bruker på dette er noe større enn i fjor, men med en litt annen plassering i messehallen enn fjoråret. Under Tech-samlingen bruker Google deler av Epoq-utstillingen under sin opplæring, sier Svendsen.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2023, som ble distribuert uke 25. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS