SPORTSKLOKKE FRA FOSSIL – Fossil Sport er cirka 40 prosent lettere enn våre andre smartklokker fra Mikael Kors, Emporio Armani og Fossil, sier Vidar Svåsand i Fossil.
MULTIROM I TOPAKNING Audio Pro selger gjerne sine multiromhøyttalere Addon A10 i topakning, med en liten rabatt, men understreker at de spiller bra også alene.
REN ANDROID FRA NOKIA Finske Nokia har tatt med sine nylanserte mobiler til Elkjøp Campus, og promoterer sin rene Android-installasjon.
GOPRO KJØRER LANDROVER GoPro har likegodt kjørt en Landrover Defender inn i utstillingshallen under Campus-messen for å vise frem sine siste actionkamera-nyheter.
NÅ KOMMER ELECTROLUX PURE F9 MED POSE – Nå kommer vår fleksible og ladbare støvsuger Pure F9 med en enda mer allergivennlig versjon, med pose, sier Gunnar Bronzelius i Electrolux.
LYDBRILLE FRA BOSE Bose er kjent som produsent av hodetelefoner. Nå kommer også en brille med lyd; Bose Frames.
KUNSTIG INTELLIGENS PÅ KUNDESERVICE Elkjøp skal lansere en chat-bot basert på kunstig intelligens, og satser på stordata for å forbedre kundenes opplevelse på ettermarkedet.
KOMPLETT TRENINGSKLOKKE MED MUSIKK – Vivoactive 3 Music er en komplett treningsklokke, med Garmins gode sensorer, god batteritid, betalingsfunksjon og musikk, sier Fredrik Nyman.
GODT DEKKET MED MOBILDEKSLER – Et stort utvalg og fargerike mobildeksler fanger oppmerksomheten til kundene, men vi er forsiktige når valget tas, sier Frank Birkelund i Aurora.
SMARTHJEM OG TV FOR PHILIPS Philips hadde en stor utstilling på Campus, og viste fram både nye TVer og sine smarthus-løsninger.
MINDRE BOKSER MED STØRRE BILDE – Projektorene fra Epson blir stadig mindre, mens bildene de viser blir større og større, sier Tor Jørgen Westerby i Epson Norge.
PEIS UTEN RØYK OG PIPE – TenderFlame Blues er produsert på Dokka, trenger ingen pipe eller godkjenning, og TenderFuel er like harmløs som melk, sier Anders Kveseth.
FULL BREDDE FRA SAMSUNG – I klasserommet viser vi 24 TVer, fra 43 til 98 tommer, og den store stjernen er 98Q950 til 600.000 kroner, sier Knut-Eirik Rørnes i Samsung.
KABELSNELLE MED TRÅDLØS LADING – I vår datalader på 75W med USB-C har vi fått plass til en trådløs lader på 10W, i ei snelle med plass til tre meter kabel, sier Malin Spjut i Unisynk.
FOKUS PÅ POLAROID HOS FOCUS – Polaroid har både digitale og analoge kamera med direkteutskrift, sier Knut Aronsen i Focus. Polaroid har vært i dette markedet siden 1948.
GOCART FRA SEGWAY-NINEBOT Segway-Ninebot kommer med elektrisk gocart, i tillegg til en elektrisk sparkesykkel med lang rekkevidde.
MWC-STEMNING HOS SONY Mobil-gjengen til Sony viser under Campus sine nyeste mobiler og hodetelefoner i omgivelser hentet rett fra MWC-messen i Barcelona.
OPPFØLGERE FRA JAYBIRD OG ULTIMATE EARS – Vi følger opp to salgssuksesser, med de helt trådløse øremonitorene Jaybird Vista og blåtannhøyttaleren Ultimate Ears Wonderboom 2.
STØRST PÅ KJØKKEN OM TI ÅR Elkjøp har tre prosent av det nordiske markedet for kjøkken og interiør. – Om ti år skal vi være størst, sier kategoridirektør Thomas Hegerlund.
CANON TAR PRINT TIL UNGDOMMEN Skrivere og insta-kamera er i hovedsetet hos Canon under Elkjøps opplæringsmesse. Sistnevnte er spådd en vekst på 20-25 prosent.
WI-FI 6 FOR TINGENES INTERNETT – Netgear skal være i forkant, og nå er vi det igjen med fire Wi-Fi 6-rutere med opp til 12 samtidige datastrømmer, sier Norden-sjef Pål Vatneberg.
TCL VENTER MED 8K – Vi har valgt å vente med 8K og satser i stedet på direktebelyste 4K Qled-modeller, mindre TV-størrelser og lyd-produkter, sier Johan Huss i TCL.
TEMPTECH MED VIN OG SIGAR – Vi fikk mange forespørsler på om vi kunne levere en sigarhumidor. Nå kan vi det! sier Christoffer Hamer hos vinskap-produsenten Temptech.
WILFA UTVIDER PRODUKTSPEKTERET Den norske produsenten Wilfa er mest kjent for sine småelektriske produkter. Nå kommer de med elektriske sparkesykler.
KENWOOD GIR BEDRE PLASS I SKAPET Kjøkkenmaskinene fra Kenwood kan tilkobles over 30 forskjellige tilleggsutstyr. Da trenger man ikke mer, mener Martin Vinje.
CAMPUS HOME ET MINI-IFA – Vi ser på Campus som et slags mini-IFA, og her viser vi alt fra våre nye De'Longhi-hvitevarer til LGs toppserie Signature, sier Martin Jensen.
VENTER EN LITEN KLIMAREVOLUSJON – Det nordiske markedet for luftrensere tidobles i løpet av tre år. Vi står overfor en liten inneklimarevolusjon, sier Tommy Myhre i Elkjøp.
NYE MERKER OG GOD VEKST HOS ELKJØP Ankarsrum, Jura og Dyson er ny merker hos Elkjøp. Deres eget merke Jan Thomas Studio gjør suksess, og SDA-direktørene smiler av gode veksttall.
HÅRFJERNING MED LYS Procter & Gamble viste fram barbermaskiner, epilatorer og elektriske tannbørster på Elkjøp Campus, men størst fokus har hårfjerning med lys.
VAKUUM-MIKSER FRA WITT – Det har vært enorm interesse for vakuum-mikseren. Det er et fantastisk produkt når det gjelder å bevare vitaminer, med holdbarhet opp til sju dager.
RETRO FRA F&H SCANDINAVIA Kjøkkenspesialisten har med seg vifter, stavmiksere, blendere og juicere på Elkjøp Campus, og en pakke beregnet på grillentusiasten.
STADIG FLERE KJØPER MASSASJEPRODUKTER – Massasjeprodukter blir dessverre aktuelt for stadig flere, som et alternativ til fysioterapeuten, sier Hugo Sveholm i Mercante.
HUAWEI UTFORERER MOBILMARKEDET – Tele er gått fra å være en relativt liten kategori til å bli den største – kun slått av data. Hos oss i Elkjøp er Huawei en ambisiøs utfordrer.
SMARTKLOKKER OG -ARMBÅND FOR ÉN MILLIARD – Om få år selger vi smartklokker og -armbånd for én milliard kroner, sier Farshad Samsami i Elkjøp Nordic. Én av leverandørene til kjeden er Fossil.
KRAFTFULLT FRA KITCHEN AID KitchenAid vil gjøre kjøkkenmaskinen til hovedfokus på kjøkkenbenken, og viser fram nytt tilbehør.
TV-LYD NY AVDELING HOS ELKJØP – Vi har tatt hånd om lyd for TV på en ny måte, der vi demonstrerer de ulike produktene sammen med TVene våre, sier Torfinn Schau Halvorsrud.
SELGER FLERE OPPSKJÆRSMASKINER – Folk vil ha utstyr av høy kvalitet på kjøkkenet, og vi har hatt en økning i salget av oppskjærsmaskiner fra tyske Ritter, sier Elisabeth Stake i Reuro.
LADERE OG KABLER AV HØYERE KVALITET – Unisynk startet med svenskproduserte mobilholdere til bil, og lanserer nå en ny serie mobilladere og -kabler av beste kvalitet, sier Malin Spjut.
KLARE FOR STÅHJULINGER OG EL-SPARKESYKLER – I og med at Witt selger Segway, ønsker vi også å tilby sikkerhetsløsninger. Hjelmene Witt by Livall har det vært viktig å få på plass, samt ringeklokker.
VAKUUM-MIKSER FRA PHILIPS – Dette er en fantastisk maskin for dem som ønsker å beholde næringsstoffene i en juice eller smoothie - som holder seg frisk hele dagen.
SATSER PÅ TIDLIGERE KUNDER TROSS RAGNAROKK – Alle vet at det er ragnarokk i bransjen. Derfor er det helt fantastisk å arbeide i Elkjøp, som tar kunden på alvor og investerer i ettermarkedet.
VIL VÆRE BEST OG MEST KOMPETENT – Konkurransen er tøff. For at kundene skal komme til oss, er Campus viktig for at vi skal ha de beste og mest kompetente medarbeiderne.
OPPLÆRING VIKTIG FOR MILJØ OG SALG – I år har vi en digital quiz i messeområdet med en intro og oppsummering i plenum, for at våre medarbeidere skal være best mulig rustet i salgsarbeidet.
ALLE VINNER PÅ EN RASK LØSNING – At vi løser saken første gang er en vinn-vinn-situasjon for kunden og oss. På mobilsiden burde dette gjelde 70-80 prosent av sakene, sier Lorentz Jacobsen.
MER SPILL OG LYD HOS ELKJØP NORDIC – Dette er Nordens største elektronikkmesse. At det er vår internopplæring synes vi er ganske morsomt, sier Thomas Hegerlund.
EGNE VAREMERKER UTGJØR TI PROSENT Elkjøp Nordics egne varemerker har økt og utgjør nå ti prosent av omsetningen i kategorien småelektriske produkter. Samtidig utvides det totale sortimentet.