
SPORTSKLOKKE FRA FOSSIL
– Fossil Sport er cirka 40 prosent lettere enn våre andre smartklokker fra Mikael Kors, Emporio Armani og Fossil, sier Vidar Svåsand i Fossil.
Denne siden viser artikler som omhandler campus
– Fossil Sport er cirka 40 prosent lettere enn våre andre smartklokker fra Mikael Kors, Emporio Armani og Fossil, sier Vidar Svåsand i Fossil.
Audio Pro selger gjerne sine multiromhøyttalere Addon A10 i topakning, med en liten rabatt, men understreker at de spiller bra også alene.
Finske Nokia har tatt med sine nylanserte mobiler til Elkjøp Campus, og promoterer sin rene Android-installasjon.
GoPro har likegodt kjørt en Landrover Defender inn i utstillingshallen under Campus-messen for å vise frem sine siste actionkamera-nyheter.
– Nå kommer vår fleksible og ladbare støvsuger Pure F9 med en enda mer allergivennlig versjon, med pose, sier Gunnar Bronzelius i Electrolux.
Bose er kjent som produsent av hodetelefoner. Nå kommer også en brille med lyd; Bose Frames.
Elkjøp skal lansere en chat-bot basert på kunstig intelligens, og satser på stordata for å forbedre kundenes opplevelse på ettermarkedet.
– Vivoactive 3 Music er en komplett treningsklokke, med Garmins gode sensorer, god batteritid, betalingsfunksjon og musikk, sier Fredrik Nyman.
– Et stort utvalg og fargerike mobildeksler fanger oppmerksomheten til kundene, men vi er forsiktige når valget tas, sier Frank Birkelund i Aurora.
Philips hadde en stor utstilling på Campus, og viste fram både nye TVer og sine smarthus-løsninger.
– Projektorene fra Epson blir stadig mindre, mens bildene de viser blir større og større, sier Tor Jørgen Westerby i Epson Norge.
– TenderFlame Blues er produsert på Dokka, trenger ingen pipe eller godkjenning, og TenderFuel er like harmløs som melk, sier Anders Kveseth.
– I vår datalader på 75W med USB-C har vi fått plass til en trådløs lader på 10W, i ei snelle med plass til tre meter kabel, sier Malin Spjut i Unisynk.
– I klasserommet viser vi 24 TVer, fra 43 til 98 tommer, og den store stjernen er 98Q950 til 600.000 kroner, sier Knut-Eirik Rørnes i Samsung.
– Polaroid har både digitale og analoge kamera med direkteutskrift, sier Knut Aronsen i Focus. Polaroid har vært i dette markedet siden 1948.
Segway-Ninebot kommer med elektrisk gocart, i tillegg til en elektrisk sparkesykkel med lang rekkevidde.
Mobil-gjengen til Sony viser under Campus sine nyeste mobiler og hodetelefoner i omgivelser hentet rett fra MWC-messen i Barcelona.
– Vi følger opp to salgssuksesser, med de helt trådløse øremonitorene Jaybird Vista og blåtannhøyttaleren Ultimate Ears Wonderboom 2.
Elkjøp har tre prosent av det nordiske markedet for kjøkken og interiør. – Om ti år skal vi være størst, sier kategoridirektør Thomas Hegerlund.
Skrivere og insta-kamera er i hovedsetet hos Canon under Elkjøps opplæringsmesse. Sistnevnte er spådd en vekst på 20-25 prosent.
– Netgear skal være i forkant, og nå er vi det igjen med fire Wi-Fi 6-rutere med opp til 12 samtidige datastrømmer, sier Norden-sjef Pål Vatneberg.
– Vi har valgt å vente med 8K og satser i stedet på direktebelyste 4K Qled-modeller, mindre TV-størrelser og lyd-produkter, sier Johan Huss i TCL.
– Vi fikk mange forespørsler på om vi kunne levere en sigarhumidor. Nå kan vi det! sier Christoffer Hamer hos vinskap-produsenten Temptech.
Den norske produsenten Wilfa er mest kjent for sine småelektriske produkter. Nå kommer de med elektriske sparkesykler.
Kjøkkenmaskinene fra Kenwood kan tilkobles over 30 forskjellige tilleggsutstyr. Da trenger man ikke mer, mener Martin Vinje.
– Vi ser på Campus som et slags mini-IFA, og her viser vi alt fra våre nye De'Longhi-hvitevarer til LGs toppserie Signature, sier Martin Jensen.
– Det nordiske markedet for luftrensere tidobles i løpet av tre år. Vi står overfor en liten inneklimarevolusjon, sier Tommy Myhre i Elkjøp.
Ankarsrum, Jura og Dyson er ny merker hos Elkjøp. Deres eget merke Jan Thomas Studio gjør suksess, og SDA-direktørene smiler av gode veksttall.
Procter & Gamble viste fram barbermaskiner, epilatorer og elektriske tannbørster på Elkjøp Campus, men størst fokus har hårfjerning med lys.
– Det har vært enorm interesse for vakuum-mikseren. Det er et fantastisk produkt når det gjelder å bevare vitaminer, med holdbarhet opp til sju dager.
Kjøkkenspesialisten har med seg vifter, stavmiksere, blendere og juicere på Elkjøp Campus, og en pakke beregnet på grillentusiasten.
– Massasjeprodukter blir dessverre aktuelt for stadig flere, som et alternativ til fysioterapeuten, sier Hugo Sveholm i Mercante.
– Tele er gått fra å være en relativt liten kategori til å bli den største – kun slått av data. Hos oss i Elkjøp er Huawei en ambisiøs utfordrer.
KitchenAid vil gjøre kjøkkenmaskinen til hovedfokus på kjøkkenbenken, og viser fram nytt tilbehør.
– Om få år selger vi smartklokker og -armbånd for én milliard kroner, sier Farshad Samsami i Elkjøp Nordic. Én av leverandørene til kjeden er Fossil.
– Vi har tatt hånd om lyd for TV på en ny måte, der vi demonstrerer de ulike produktene sammen med TVene våre, sier Torfinn Schau Halvorsrud.
– Folk vil ha utstyr av høy kvalitet på kjøkkenet, og vi har hatt en økning i salget av oppskjærsmaskiner fra tyske Ritter, sier Elisabeth Stake i Reuro.
– Unisynk startet med svenskproduserte mobilholdere til bil, og lanserer nå en ny serie mobilladere og -kabler av beste kvalitet, sier Malin Spjut.