Lasse Nilsen, nordisk nøkkelkundeansvarlig og Christer Rönnmark, nordisk nøkkelkundeansvarlig for sport stod på stand for Polar. Foto: Marte Ottemo

LØPE-NYHETER FRA POLAR

Sportsklokke-produsenten viser fram to nye klokker på Elkjøp Campus, som setter fokus på løpsentusiastene.

Publisert

– Det vi viser fram er våre to siste produkter som vi lanserte i april, en ny serie vi kaller Polar Pacer. Her er det løping som står i fokus, hvor Pacer er den enklere modellen, mens Pacer Pro er litt mer avansert for de som ønsker mer detaljert data på sin løping og trening, sier Lasse Nilsen, nordisk nøkkelkundeansvarlig i Polar Electro.

Det er på løping vi ser trendene utvikle seg, og spesielt under pandemien når treningssentrene stengte

Han sier Polar ser en stor vekst i antall løpere, særlig de siste årene.

– Det er på løping vi ser trendene utvikle seg, og spesielt under pandemien når treningssentrene stengte. Det vi har registrert globalt er at løping som sport vokser mer og mer, derfor har vi valgt å lansere to rene løpeklokker nå, sier Nilsen.

– Hvor viktig er det å møte de Elkjøp-ansatte på denne messen?

– Det er kjempeviktig, og en fin måte for oss å få vist fram produktene og snakke rett til de som skal selge produktene i butikk, sier han.

– Hvordan fordeler salget seg mellom elektronikk- og sportsbutikkene?

– Jeg tror det er ganske 50/50, vi ser at elektronikkbransjen de siste årene har tatt en større andel av wearable-markedet generelt, sier Nilsen.

Prisen på de nye klokkene er henholdsvis 2.000 og 3.000 kroner.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2022, som ble distribuert 21. juni. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS