De'Longhi Rivelia har to utskiftbare bønnebeholdere, og kommer i handelen i oktober. Pris: 9.200,- Foto: De'Longhi

BYTTER BØNNER FRA KOPP TIL KOPP

Den helautomatiske kaffemaskinen De'Longhi Rivela gjør det mulig å bytte bønner fra kopp til kopp, med to utskiftbare beholdere.

Publisert

Rivelia er den første helautomatiske kaffemaskinen fra De'Longhi som kommer med to kaffebønnebeholdere. Med det nye systemet «Bean Switch» kan man veksle mellom de to beholderne, fra kopp til kopp.

– Det er ikke alltid like enkelt å vite hvilken type kaffebønne eller brenningsgrad man foretrekker, det beste rådet er å prøve seg frem. Jeg liker for eksempel å lage min iskaffe på lysbrente kaffebønner, og min daglige Lungo med ekstra mørk brente kaffebønner. Derfor er det ekstra gøy å presentere Rivelia, som med sine utskiftbare bønnebeholdere gjør det mulig å utforske forskjellige typer kaffebønner, og med det enda flere kaffeopplevelser, sier merkevaresjef Victoria Avén i De'Longhi Scandinavia i en pressemelding.

 

De'Longhi Rivelia i gråblå farge. Foto: De'Longhi
De'Longhi Rivelia i sort farge. Foto: De'Longhi

Tømme eller bruke?

– Rivelia er den ultimate kaffemaskinen for deg som ønsker å bytte til en ny kaffeopplevelse. Med dagens uendelige utvalg av brente kaffebønner, er valg av kaffebønner en kunst i seg selv, heter det fra De'Longhi.

Merkevaresjef Victoria Avén. Foto: De'Longhi

Med «Switch mode» kan man bestemme om de gjenværende kaffebønnene i maskinen skal brukes til å brygge en siste kopp kaffe, eller om kaffemaskinen skal kverne og tømmes for kaffebønner, før man bytter til den andre beholderen med en annen type kaffebønner.

I tillegg til utskiftbare bønnebeholdere, kommer Rivelia også med Bean Adapt Technology.

Det er ikke alltid like enkelt å vite hvilken type kaffebønne eller brenningsgrad man foretrekker

– Her registrerer du hvilken type kaffebønne som brukes, brenningsnivå og hvilken malingsgrad man ønsker. Maskinen lager en testkopp, og brukeren registrer hvordan denne smakte. På bakgrunn av dette anbefaler Rivelia malingsgrad og ekstrasjonstemperatur, som man kan lagre til neste gang man bruker denne kaffebønnen, sier Avén til fagbladet Elektronikkbransjen.

Rivelia kan lagre seks innstillinger av kaffebønner, og husker innstillingene for hver profil. Maskinen har programmer for 16 forskjellige kaffedrikker, som kan tilpasses brukerens ønsker.

Skuespiller Brad Pitt fra den nye kampanjen for Rivelia. Foto: De'Longhi

 

Ny Perfetto-kampanje

– En 3,5 tommers fargeskjerm med sveipfunksjon, brukervennlig grensesnitt og visuelle animasjoner viser veien fra bønne til perfekt kopp kaffe. Med fire profiler og den nye funksjonen «Coffee Routines», lærer Rivelia dine kaffevaner å kjenne, heter det i pressemeldingen.

 «LatteCrema Hot Technology» skal lage perfekt melkeskum, med vanlig melk eller et plantebasert alternativ.

Med to beholdere kan man fra kopp til kopp veksle mellom hvilken kaffebønne man bruker. Foto: De'Longhi

De'Longhi Rivelia kommer i handelen i oktober, i fargene sort og gråblå, og koster 9.200 kroner. I forbindelse med lanseringen, kjører De'Longhi i gang det andre kapittelet i den globale kampanjen «Perfetto», sammen med sin merkevareambassadør, skuespilleren Brad Pitt.

– Den nye historien handler om på hvilken måte kaffe spiller en viktig rolle i hverdagen vår i å forene mennesker, enten vi liker en kopp kaffe hjemme eller på den inspirerende utsikten på det solfylte Middelhavet, skriver De'Longhi i pressemeldingen.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2023, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS