NY DISTRIBUSJON AV NESPRESSO Kaffemaskinprodusentene De’Longhi og Groupe SEB overtar innsalget av Nespressos kapselbaserte kaffemaskiner til detaljhandelen.
DE’LONGHIS MANN I NORGE Først drar Martin Vinje oss gjennom produktnyhetene fra De’Longhi, Kenwood og Braun. Så drar han oss gjennom C3. Bli med!
DELONGHI MAESTOSA Helautomatisk kaffemaskin med Adaptive Grinding-teknologi som skal ivareta de forskjellige kaffebønnenes spesielle egenskaper.
Kenwood Titanium Chef Patissier XL Multifunksjonell kjøkkenmaskin som skal veie, smelte, elte og blande ingrediensene direkte i bakebollen.
ORAL-B IO DEN BESTE BØRSTEN FRA P&G – Oral-B iO er raskere, mer stillegående, og øker sjansen for rene tenner 20 ganger sammenlignet med en vanlig tannbørste, sier Christian Mandl.
Kenwood Multipro Compact FDM301SS Nyeste foodprosessor fra Kenwood med høy allsidighet og en rekke tilbehør.
NYLANSERTE KLASSIKERE Den østeriske distriburen Aqipa representerer over 50 merker. Blant disse noe helt nytt, samt en del nylanserte klassikere.
DeLonghi håndstøvsuger DeLonghi lanserer en ledningsfri, poseløs og vegghengt håndstøvsuger som skal kunne brukes i alle rom uansett gulvflate.
ÅRETS KJØKKENPRODUKT: BOSCH VITAMAXX Vakuumblenderen Bosch VitaMaxx er kåret til «Årets kjøkkenprodukt 2019/2020». Finalister i denne kategorien er De'Longhi Dinamica Plus og Sodastream Spirit One Touch.
SER DEFINITIVT POSITIVT PÅ FREMTIDEN – I gruppen er De’Longhi det største merket, kaffe representerer like i underkant av halve omsetningen, og fokus er på dyrere produkter.
De'Longhi Dinamica Plus Den nye helautomatiske kaffemaskinen fra De'Longhi skal være spesielt egnet for nordmenn.
KENWOOD GIR BEDRE PLASS I SKAPET Kjøkkenmaskinene fra Kenwood kan tilkobles over 30 forskjellige tilleggsutstyr. Da trenger man ikke mer, mener Martin Vinje.
Kenwood kFLEX Kenwoods kFLEX skal være et tilberedningssystem for mat hvor man har blender, foodprosessor og miksebolle i samme maskin.
Braun MQ5 Vario Fit Braun laserer MQ5 Vario Fit stavmikser som har eget spiraliserende grønnsakstilbehør.
Kenwood Blend-Xtract Sport Med Blend-Xtract Sport, en beholder på 0,6 liter, kan du lage smoothie, juice eller milkshake og ta med ut.
KAFFEDAG PÅ YOUNGSTORGET 1. oktober var den internasjonale kaffedagen, og norsk kaffebransje feiret med utstillinger og smaksprøver på Youngstorget i Oslo.
NY KAFFEMASKIN FRA DE'LONGHI De’Longhi-gruppen viste fram flere nyheter under årets IFA-messe, blant annet den helautomatiske Maestosa kaffemaskinen.
ÅRETS KJØKKENPRODUKT:Kenwood Chef Sense XL (2018) Kenwood Chef Sense XL (2018) er kåret til «Årets kjøkkenprodukt 2018/2019». Finalister i denne kategorien er Philips Avance Airfryer XXL og Philips Senseo Switch 3in1.
DE’LONGHI MED GODKJENT KAFFETRAKTER – Når den globale markedslederen innen helautomatiske kaffemaskiner kommer med sin første kaffetrakter, er det klart vi har store forventninger.
Kenwood Chef XL Sense Special edition Kenwood lanserer Chef XL Sense med oppgradert design i tre nye trendy farger.
MÅ VÆRE I FORKANT Innen småelektrisk mener DeLonghi Group at det er viktig å være rask og i forkant, samtidig som det skal være enkelt.
Kenwood Ice Cream Maker Med tilbehøret Ice Cream Maker skal du kunne lage hjemmelaget is, sorbé eller frozen yoghurt på under 30 minutter.
Braun PowerBlend7 Blenderen PowerBlend7 fra Braun kommer i tillegg til selve maskinen med to smoothie2Go-kopper.
KALDE GRADER GIR VARME SALGSTALL – Kritisk forbrukeratferd er omvendt proporsjonal med at det blir kaldere ute, sier Martin Vinje i DeLonghi. Det selges mye varmeovner i vinter.
Kenwood pastakutter Med kjøkkenmaskiner fra Kenwood kan man nå lage egen pasta. Pastatilbehøret passer til flere av leverandørens maskiner.
DeLonghi Slim Style HX65L22 Slim Style er en frittstående konvektorovn som skal gi rask og effektiv oppvarming. Ovnen har keramiske varmeelementer som skal gi behagelig varme.
HELT NYTT PÅ KJØKKENMASKINER DeLonghi-gruppen viste fram nyheter både på kaffe, kjøkkenmaskiner og klimaprodukter under årets IFA-messe.
ÅRETS KJØKKENPRODUKT:KENWOOD COOKING CHEF 2017 Årets nye utgave av Kenwood Cooking Chef er kåret til «Årets kjøkkenprodukt 2017/2018». Finalister i kategorien er Philips' høyhastighetsblender Innergizer HR3868/00 og Philips' pastamaskin HR2345/19.
STILLER KLATTLADET PÅ POWER UP Etter en hektisk overgang til Power skal kjedens selgere fylles med energi og produktkunnskap på Power Up. Men sjefene innrømmer at de er klattladet.
KAFFE FRA DELONGHI-APPEN DeLonghi mener nordmenn er villige til å betale for kvalitetskaffe, og viser fram sin mobilstyrte Primadonna Elite i Fredrikstad.
ØKER MED ET FJERDE VAREMERKE DeLonghi overtar salget av Dolce Gusto. De oppgraderer Kenwoods kjøkkenmaskiner, og lanserer det de kaller verdens beste stavmikser.
VIL HA FLERE AKTIVITETER I BUTIKK – Du får ikke lukten av ferske boller og kaffe gjennom internett, sier Martin Vinje som representerer Braun, Kenwood og DeLonghi.
VARME FRA DELONGHI Oljefylte radiatorer er et viktig område for DeLonghi, og selskapets italienske produktsjef tok turen til Norge før julesalget for å hente tilbakemeldinger.
KAPSELKUNDER BLIR HELAUTOMATISKE – Kapselmaskin-kundene er blitt voksne, og kjøper nå helautomatiske kaffemaskiner, sier Marco Palumbo og Martin Vinje.
DET BESTE INNEN KAFFE – Vi ønsker jo å representere det beste fra kaffens verden, og det mener jeg vi gjør med DeLonghis nye modell, Eletta.
KAFFE, KENWOOD OG KJØKKEN En splitter ny kjøkkenmaskin, helautomatiske kaffemaskiner og en serie mindre, men kraftige kjøkkenprodukter var noen av høydepunktene for DeLonghi på årets IFA.
BEHOLDER DET ENGELSKE OG TYSKE – Kenwood, Braun og DeLonghi skal beholde sine nasjonale identiteter, og produktene skal fortsatt utvikles i England, Tyskland og Italia.
ALBA FRONTER BRAUN Skuespilleren Jessica Alba blir Brauns nye skjønnhetsambassadør, og skal være med i en reklamekampanje fra mars.
NORSK SUKSESS GIR SATSING I SVERIGE – Suksessen i Norge gir oss muligheten til å bygge oss opp i Sverige, sier Marco Palumbo som leder DeLonghis nye Skandinaviakontor i Stockholm.
BRAUN I DELONGHI-FAMILIEN DeLonghi-gruppen viste på årets IFA i tillegg til Kenwood og DeLonghi sitt nye varemerke; Braun. Den tyske identiteten skal beholdes.
REN MAT - REN BRANSJE KRONIKK: Lar vi være å utnytte muligheten matvarebransjen har gitt oss, går det sikkert over og vi kan fortsette med prisnedsettelser og marginskvis.
FORBANNET ETTER BRANN-UTSPILL I Alta får oljefylte varmeovner skylden for to boligbranner etter jul. – Jeg blir lyn forbannet, sier Martin Vinje som representerer DeLonghi i Norge.
MER HELSE OG SKJØNNHET Net Eltorget tok fra 1. mars over salget av Brauns helseprodukter, Vicks termometere og Scholls elektriske produkter.
RYDDER I KENWOOD-HYLLENE Kenwoods kjøkkenmaskiner skal nå vises i butikkhyllene med en eksponeringsenhet der alt tilbehøret skrus fast. – Enkelt og genialt!
STRILER SIKTER HØYT Net Eltorget vil doble omsetningen til 100 millioner kroner. Dette målet vil de nå gjennom sterke varemerker og fokus på butikkhyllene.
MENER OLJEOVNER ER TRYGGEST Martin Vinje er glad oljefylte varmeovner ikke lenger er gjenstand for negativ medieomtale. – Fornuften har seiret! sier han.
NY KENWOOD-IMPORTØR Sørensen og Balchen overtar import og distribusjon av Kenwoods lyd- og bildeprodukter til bil, etter at Gøte Lundblad AS legger ned.
STAVMIKSER MED ROTMOSER – Rotmoseren som følger med Kenwoods stavmikser Triblade er genial til barnemat, potet- og kålrotstappe.
JUSTÉR KJØKKENMASKINEN – Ved de nye kjøkkenmaskinene fra Kenwood ligger det ved en skiftenøkkel, slik at kundene lettere skal oppdage at vispen kan justeres.
BRANSJEKVELD I DRØBAK – Jeg ser ikke bort fra at dette blir en tradisjon. Folk i bransjen har behov for å ha en sosial tilhørighet til hverandre.
SUKSESS MED RØR OG KOK – Suksessen vi har hatt med Kenwood Cooking Chef har dratt med seg de andre Kenwood-modellene og gitt høyere enhetspriser.
POSITIV RESPONS I MEDIA – Kenwood og DeLonghi har et bredt sortiment, og vi har hatt en svært positiv respons i media.
EVERGOOD OG DELONGHI FORTSETTER SAMARBEIDET Sør i Europa drikker man kaffe for ytelsen, i Norge for nytelsen. Joh. Johannson vil ta sin del av æren for dette, og fortsetter samarbeidet med DeLonghi.
VINJE HAR STRANDET I DRØBAK – Vi ønsker at et besøk her er en stimulerende opplevelse som gir et forsterket positivt inntrykk av merkevarene.
DE’ LONGHI OVERTAR DELER AV BRAUN De’ Longhi har kjøpt rettighetene av Procter & Gamble til å produsere småelektriske kjøkken- og strykeprodukter under varemerket Braun.
90 ÅRS HISTORIE INNEN INDUSTRIDESIGN I anledning 90 års-jubileet har Braun foretatt en kraftig oppussing av museet i Kronberg.
Braun viderefører ARVEN ETTER DIETER RAMS – Den nye juicemaskinen er den første i en serie produkter som igjen tar opp Brauns designarv etter Dieter Rams.
KENWOOD VIL BLI DAB-MERKET – Vi har ønsket å posisjonere oss som dab-merket for bil i Norge. Neste år kjøper nok ingen multimedia for bil uten dab.
FOR DE MATGLADE – Cooking Chef er nærmest blitt et ikon i mattilberedning og er en maskin midt i blinken for alle matglade.
VIL GI OSS BEDRE HVERDAG Like før IFA presenterte italienske DeLonghi det nye slagordet”Better everyday”.Italienerne ønsker altsåå gi oss en bedre hverdag.
LAGER NORSK KAFFE PÅ ESPRESSOMASKINEN – Vi forener det beste fra to sterke kaffekulturer; norsk favorittkaffe tilberedt på en helautomatisk kaffemaskin produsert i Italia, espressoens hjemland.
EN MASKIN UTEN BEGRENSNINGER – Vi er eksperter på matlagingsprodukter og fokuserer på kjøkkenet som arbeidsplass. Den største nyheten i år er Kenwoods Cooking Chef.
TV-MOTTAKER FOR BILBRUK Kenwoods viktigste IFA-nyheter var bilstereo med DAB+ til 2.000 kroner, samt en RiksTV-godkjent TV-mottaker for bil.