GJØR VÅRT BESTE FOR KUNDENE

Raheel Khan er varehussjef ved Power Colosseum på Majorstua i Oslo. Foto: Stian Sønsteng

– Vi gjør vårt beste, og leverer varer til dem som har kjøpt eller bestilt på nett. Dessuten driver våre butikkmedarbeidere lokal kjøpshjelp i chaten, sier Raheel Khan, varehussjef ved Power Colosseum på Majorstua i Oslo.

Publisert Sist oppdatert

Som mange av kjedens butikker er de pålagt av myndighetene å holde stengt under korona-pandemien.

– Selv om vi helst vil møte kundene i butikk, er vi glade for at kjeden har funnet andre måter å gjøre varene tilgjengelig på, sier Khan til fagbladet Elektronikkbransjen.

På en vanlig hverdag har de åtte til ti ansatte fysisk i butikken, fordelt på to vakter.

Sirosh Awan er tele- og dataselger ved Power Colosseum, og betjener her den lokale kundechaten. Foto: Stian Sønsteng Click to add image-byline

– I tillegg har vi cirka ti medarbeidere som arbeider hjemmefra. Når det gjelder fordelingen mellom hvem som er i butikken og hvem som arbeider hjemmefra, er både vi de ansatte fleksible. Hvis vi har en kampanje som gir stor pågang, slik som nå, ønsker vi at flest mulig skal arbeide hjemmefra, slik at vi ikke er så mange i butikken med tanke på smittevernet, sier Khan.

Butikkselgere med hjemmekontor

Power Colosseum ligger vegg i vegg med den legendariske kinoen på Majorstua i Oslo. Foto: Stian Sønsteng

De som betjener chaten hjemmefra bruker egne datamaskiner, eller de får låne med seg fra butikken.

– Hvordan opplever du støtten fra kjedekontoret?

– Den er svært god. Vi har hyppige videomøter og får mye informasjon. Det er fra dag til dag nye ting å sette seg inn i, og i denne perioden har det vært viktig med en ekstremt god støtte fra kjeden, sier Khan.

Han hadde vært varehussjef et års tid da koronakrisen rammet Norge.

– Hvordan har det siste året vært for deg som varehussjef?

Michael Joey Rask arbeider med lager, service og support ved Power Colosseum. Her har han funnet frem en TP-Link-ruter til en kunde som venter utenfor. Foto: Stian Sønsteng Click to add image-byline

– Det kjedelige er at vi ikke har kundene i butikk, og kun møter dem når de henter varene. Vi som arbeider i detaljhandelen trives jo med kundekontakt, og den får vi jo ikke til på vanlig måte nå.

Hun begynte å gråte, og det er klart, da sto jeg utenfor butikken sammen med henne til handelen var i boks Click to add author

Når fagbladet Elektronikkbransjen er på besøk, er køen utenfor butikken med kunder som skal hente varer ganske kort.

– Akkurat nå er det ikke mange der, men senest på mandag gikk den rundt kvartalet. Jeg var på vei hjem da jeg oppdaget dette, så da var det bare å henge av seg ryggsekken og begynne å hente varer igjen, sier Khan.

– Hva med dem som kommer med bil for å hente større varer?

– Vi har ingen stor parkeringsplass og drive-thru, men de fleste lykkes med å finne er en ledig plass rett utenfor. Dessuten bærer også varene et lite stykke, dersom det er nødvendig.

Michael Joey Rask arbeider med lager, service og support ved Power Colosseum. Her har han funnet frem en TP-Link-ruter til en kunde som venter utenfor. Foto: Stian Sønsteng

Støvsugerposer øker

Power Colosseum er eid av kjeden, og har en butikkflate på 800 kvadratmeter. Khan sier omsetningen har gått ned under pandemien, men enkelte varer selger de mer av enn vanlig.

Hun begynte å gråte, og det er klart, da sto jeg utenfor butikken sammen med henne til handelen var i boks

– Det går mye støvsugere og ikke minst støvsugerposer, samt datautstyr som webkamera, tastatur, mus og alt som hører til hjemmekontoret – også gamingstoler som nok mange også bruker som kontorstol.

– Hva går det mindre av?

Jonathan Smith Udnæs og Camilla Andersen ved Power Colosseum finner frem varene etter hvert som kundene kjøper dem på nett. Foto: Stian Sønsteng Click to add image-byline

– Store kapitalvarer, som hvitevarene du trenger hvis du pusser opp kjøkkenet. Du kan lese deg til hvor mange liter et kjøleskap rommer, men du får ikke sett forskjellen på innredningen i de ulike skapene. Da venter folk heller med å handle til de kan komme inn i butikken vår, sier Khan.

– Er det mange som forsøker å snakke seg inn i butikken for å se?

– Nei, men jeg har opplevd flere godt voksne kunder som er fortvilt fordi de ikke klarer å bestille på nett. Det er ikke lenge siden jeg hadde en dame her som ventet telefon med beskjed om når hun skulle få koronavaksinen. Hun hadde forsøkt å bestille på nett, men klarte det ikke. Hun begynte å gråte, og det er klart, da sto jeg utenfor butikken sammen med henne til handelen var i boks.

Abdul Beikzad leverer ut varene kunde Jørgen Gravning har kjøpt på power.no. Foto: Stian Sønsteng Click to add image-byline
Power Colosseum ligger vegg i vegg med den legendariske kinoen på Majorstua i Oslo. Foto: Stian Sønsteng Click to add image-byline
En liten del av varene som er pakket og klare for henting ved Power Colosseum. Foto: Stian Sønsteng Click to add image-byline
Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 2/2021, som ble distribuert 19 april. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv. Click to add image-byline
Jonathan Smith Udnæs og Camilla Andersen ved Power Colosseum finner frem varene etter hvert som kundene kjøper dem på nett. Foto: Stian Sønsteng
Abdul Beikzad leverer ut varene kunde Jørgen Gravning har kjøpt på power.no. Foto: Stian Sønsteng
Sirosh Awan er tele- og dataselger ved Power Colosseum, og betjener her den lokale kundechaten. Foto: Stian Sønsteng
En liten del av varene som er pakket og klare for henting ved Power Colosseum. Foto: Stian Sønsteng
Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 2/2021, som ble distribuert 19 april. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS