MER HELSE FRA PHILIPS

– Hva er forskjellen på oss og Fitbit? Vi satser ikke bare på trening, men også på helse.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Bernd Laudahn, administrerende direktør i Philips Tyskland, under IFAs pressemøte i Hong Kong og Kina.

– Veien er lengre å gå når det gjelder å få godkjent produktene i helsesystemet, sier Laudahn.

Han spør forsamlingen hva fremtiden vil bringe for Philips, etter alle årene de har vært på IFA, og tar oss med til helsearenaen.

Digitaliseringen er viktig, og muligheten til å selv foreta ulike målinger

– Vår historie er 125 år gammel. Hvis du besøker et sykehus, er sjansen stor for at du ser et Philips-produkt. Hvorfor satser Philips så mye på helse? Mange lidelser har sammenheng med hvordan vi lever livene våre. I 2050 vil vi være 9,7 milliarder mennesker. Ikke så mange som det ble spådd, men svært mange. I 2020 utgjør helseprodukter 20 prosent av bruttonasjonalproduktet i USA. Digitaliseringen er viktig, og muligheten til å selv foreta ulike målinger, sier Laudahn.

Han sier Philips har noe spennende på gang, som de skal lansere IFA, og viser en video om Senseo-kaffe. I Tyskland har dette vært det mest solgte småelektriske produktet i mange år, og selskapet lanserer nå Senseo globalt.

– Vi vil fortsette med forbrukerprodukter som kaffe, barbermaskiner og kjøkkenprodukter, men satser samtidig videre på helse, sier Laudahn.