NYTT PHILIPS-SELSKAP ETABLERES Den 1. juli 2021 etableres Philips Domestic Appliances Norway AS, i forbindelse med at Philips skiller ut de små husholdningsapparatene.
ÅRETS SMÅELEKTRISKE PRODUKT: ORAL-B IO SERIE 9 Oral-B iO Serie 9 er kåret til «Årets småelektriske produkt 2020/2021». Finalister i denne kategorien er Philips OneBlade Pro Face & Body og Roborock S6 MaxV.
SENSORER I STADIG FLERE PRODUKTER Philips kommer med sensorer i stadig flere produkter, som barbermaskiner, tannbørster og luftrensere, samt i en ny Airfryer som skanner maten.
GARMIN INDEX S2 Smartvekt hvor data skal synkroniseres sømløst via app og wifi-tilkopling til Garmin Connect.
HELT NY ORAL-B FRA P&G – Oral-B iO er noe helt nytt, og for første gang siden 1991 endrer vi derfor koplingen til børstehodet, sier Bjørn Ørn Gustafson i Procter & Gamble.
Oral-B iO Ny serie elektriske tannbørster med har magnetisk lader som trådløst skal overføre energi direkte til børstehodet.
Witt Super Hit Master Ledningsfri massasjepistol som skal gi dyptgående muskelmassasje, løsne spenninger og lindre ømhet.
LiquidNano Mobile Steri-Wipes Liquid Nano lanserer servietter som skal drepe bakterier og virus samt holde mobilen ren i opptil ti dager.
ORAL-B IO DEN BESTE BØRSTEN FRA P&G – Oral-B iO er raskere, mer stillegående, og øker sjansen for rene tenner 20 ganger sammenlignet med en vanlig tannbørste, sier Christian Mandl.
Veggholder til elektriske tannbørster Veggfestet i børstet stål kan monteres på alle slette overflater med selvklebende tape.
Dyson Corrale Dysons trådløse rettetang har patenterte og fleksible varmeplater som skal style håret skånsomt.
RASKERE FOR MANGE, MINDRE FOR FÅ Russel Hobbs øker farten på de fleste av sine produkter, og har i tillegg utviklet en hel produktserie for små husholdninger.
ELEKTRONISK SYKEPLEIER Medisanas nye robot er tenkt utplassert hos eldre, syke og andre trengende, slik at de kan bo hjemme litt lengre uten ekstra hjelp.
STØVSUGER OG VÅTMOPPER SAMTIDIG SpeedPro Max Aqua er en videreutvikling av den ladbare stavstøvsugeren Philips lanserte i fjor. – Denne kan samtidig støvsuge og våtmoppe.
AI FOR SYNSHEMMEDE Ved hjelp av kunstig intelligens lager OrCam smarte løsninger for blinde og synshemmede, og fungerer uten nett-tilkobling.
MANGE NYHETER HOS TARGET Distributøren Target representerer flere produktkategorier. På IFA viser de nyheter fra Russel & Hobbs, Remington, Sangean og Roberts.
PHILIPS VIL GI MERVERDI Nytt barberflaggskip, hånddampere, rimeligere soniske tannbørster og luftfrityr er viktige produkter for Philips i Norge.
DYSON LANSERER LUFT-STYLING Dyson fortsetter sitt inntog i skjønnhetskategorien, og lanserer sitt andre produkt for hårstyling, Airwrap.
Dyson Airwrap styler Krølltangen skal bruke luftstråler for å lage voluminøse krøller, naturlige bølger og glattfønet hår.
HÅRFJERNING MED LYS Procter & Gamble viste fram barbermaskiner, epilatorer og elektriske tannbørster på Elkjøp Campus, men størst fokus har hårfjerning med lys.
STABILT INNEN HELSE OG VELVÆRE – Beurer har vært her i 100 år! Vi var i Norge for 20 år siden, og vil være i Norge om 20 år. Stabilitet er også en god egenskap, sier Georg Walkenbach.
STADIG FLERE KJØPER MASSASJEPRODUKTER – Massasjeprodukter blir dessverre aktuelt for stadig flere, som et alternativ til fysioterapeuten, sier Hugo Sveholm i Mercante.
REMINGTON MED ELKJØP-MASKIN Remington kommer med nye barbermaskiner og klippere, blant annet en modell tatt fram i samarbeid med Elkjøp.
BLI KVITT SMERTEN VED MASSASJE At massasje kan lindre smerte er vel kjent. Nå finnes flere enkle løsninger til hjemmebruk, ifølge selskapet Expain.
KRØLLER ELLER EI Remington lanserte en rekke nyheter på IFA. Felles for de alle er at de gjør oss vakrere.
EGNE VAREMERKER UTGJØR TI PROSENT Elkjøp Nordics egne varemerker har økt og utgjør nå ti prosent av omsetningen i kategorien småelektriske produkter. Samtidig utvides det totale sortimentet.
SMARTE PRODUKTER SKAL GI BEDRE HELSE – Vi ønsker å ligge i forkant av det vi tror vil være fremtidens helsetjenester. Selv om vi er i en endringsprosess, vil produktene fortsatt være viktige.
Fitbit Aria2 Wi-Fi Smart Scale Smartvekten Aria2 skal, med oppsett fra smarttelefonen og via blåtanntilkopling, gi nøyaktig målinger av kroppssammensetningen din som blant annet vekt, fettprosent og BMI.
BØRSTER HÅRET GLATT Babyliss vil gjøre norske kvinners hår sunnere og vakrere, med mer skånsomme produkter.
DINGSER PÅ NETT Philips viser fram en bråte produkter innen helse, mat og velvære, og nå skal alle være koblet til internett.
MER HELSE FRA PHILIPS – Hva er forskjellen på oss og Fitbit? Vi satser ikke bare på trening, men også på helse.
PANASONIC VIL TILBAKE I TET Med sin 4K oled-TV ønsker Panasonic å være tilbake i lederposisjon når det gjelder bildekvalitet. De venter de første kundene blir filmentusiastene.
PHILIPS SPLITTES I TO DIVISJONER Philips deler selskapet i to divisjoner; Philips Lighting Solutions og Royal Philips.
4K PÅ ALLE PLATTFORMER Panasonic viste fram hele selskapets portefølje på sin årlige messe i Frankfurt. 4K stod høyt på agendaen, men det kommer også nyheter på hvitevaresiden til Norge.
SUNNHET DRIVER HVITT Ønsket om en sunn livsstil driver markedet for hvitevarer, og omsetningen av elektriske husholdningsapparater fortsetter å øke i 2014.
VIL GI KJEDENE ET ENKLERE LIV – Når vi kommer med norske innovasjoner tør detaljhandlere satse, kanskje enda mer innen elektronikk enn i andre bransjer.
INNOVASJON GIR HØYERE PRISER – Mens en krølltang for få år siden kostet 200 kroner, har Babyliss’ krølltang Curl Secret til 1.500 kroner ført snittprisene til himmels.
VIL HA FLERE KVINNER INN HOS EXPERT – Vi kvinner er stort sett veldig rasjonelle, men når det kommer til produkter og kjøpsmønster handler vi ofte med hjertet.
SKJØNNHET FRA SALONGENE TIL HJEMMET – Vi fortsetter med Rio å bringe teknologier som brukes i skjønnhetssalongene inn i butikkene og hjem til folk.
WILFA GÅR INN I PERSONLIG PLEIE – Varemerkene Jordan og Wilfa er en slagkraftig pakke, og våre elektriske tannbørster er vårt første steg inn i en ny kategori.
ALBA FRONTER BRAUN Skuespilleren Jessica Alba blir Brauns nye skjønnhetsambassadør, og skal være med i en reklamekampanje fra mars.
SKJØNNHET EN NYHET Expert er i ferd med å bygge opp skjønnhetskategorien. – Vi ønsker å tiltrekke oss kvinnene i butikk i mye større grad enn tidligere.
MARKEDSFØRER MED VAREPRAT – Magic Style Brush er så bra at vi tør slippe varepraten løs. Den sterkeste anbefalingen er fra folk man kjenner, eller opinionsledere.
NY MUSIKK FRA PHILIPS Selskapet lanserte svært mange nye produkter og hadde IFAs kanskje største kjendis på scenen.
KRØLLER PÅ AUTOMATIKK Babyliss presenterte flere skjønnhetsprodukter på årets IFA-messe, blant annet en krølltang som gjør jobben for deg.
DEN BESTE 4K-TVEN Panasonic mener de har den beste 4K-TVen på markedet, og har en rekke argumenter for dette.
STRONG OGSÅ MED THOMSON-SMÅTT Strong leverer allerede Thomsons TV- og lydprodukter. Nå lanserer de også småelektriske produkter for kjøkken, helse og velvære.
E-LÆRING ET VIKTIG SUPPLEMENT – E-læring vil aldri erstatte opplæringen vi selv gir butikkene, men det er et fantastisk supplement, sier Bjørn Ørn Gustafson i Procter & Gamble.
HELSE OG KJØKKEN RETT I APPEN Tyske Beurer ønsker å la stadig flere av sine småelektriske produkter snakke med håndholdte enheter og datamaskiner.
INTIMT FRA NETONNET – Salg av intimprodukter ser vi på som et spennende neste steg i kategorien personlig pleie.
90 ÅRS HISTORIE INNEN INDUSTRIDESIGN I anledning 90 års-jubileet har Braun foretatt en kraftig oppussing av museet i Kronberg.
Braun viderefører ARVEN ETTER DIETER RAMS – Den nye juicemaskinen er den første i en serie produkter som igjen tar opp Brauns designarv etter Dieter Rams.