Armand Munther Gustavson i Temptech med to vinskap i den nye kjøkkenserien Skagen. Foto: Stian Sønsteng

NY KJØKKENSERIE FRA TEMPTECH

– Vi har store forventninger til vår nye kjøkkenserie, i størrelser tilpasset det nordiske markedet, sier Armand Munther Gustavson i Temptech.

Publisert

Han har siden 1. mai vært administrerende direktør i Temptech, og vi møter ham i september på IFA-messen i Berlin.

– Kjøkkenserien kommer både i 70 og 80 centimeter høyde, mens bredden er 60 centimeter. Dette er størrelsene man ser i det nordiske kjøkkenmarkedet, og vi har også modeller der man kan sette på en kjøkkenfront, sier Gustavson.

– Vil kundene gjemme bort vinbeholdningen?

– Noen få vil ha en hel kjøkkendør, men de fleste ønsker en ramme.

La Sommelière kommer med en ny kjøkkenmodell av det smarte vinskapet E-Cellar. Foto: Stian Sønsteng

 

E-Cellar for kjøkken

Vi har fått tilgang til et kjempesortiment som har gitt oss nye kunder

Fra La Sommelière viser han det smarte vinskapet E-Cellar i en ny kjøkkenmodell, og fra Avintage en ny serie innbyggingsprodukter for høyskap.

– Disse har frontventilering, der man slipper å tenke på ventilasjonen bak, sier Gustavson.

På IFA vises Temptech som ett av flere varemerker i franske Frio Group, som i desember 2021 kjøpte det norske selskapet.

– Hvordan har det vært å bli en del av denne gruppen?

– Det har vært en omstilling, med nye rutiner. Vi er blitt flinkere på mange områder, og har fått tilgang til et kjempesortiment som har gitt oss nye kunder, sier Gustavson.

Temptechs modeller E1000DRB og CPRO1800DRB. Foto: Stian Sønsteng
Frontventilasjonssystemet i den nye Avintage Platinum-serien. Foto: Stian Sønsteng

 

Frio Nordics

Firmanavnet er fortsatt Temptech AS, men Gustavson sier de i stadig større grad bruker Frio Nordics i kontakt med kundene. Hovedkontoret ligger fortsatt i Stokke i Vestfold, og selskapet har i underkant av 30 ansatte.

– Ti er ute på veien, tre er i Kina, og resten sitter i Stokke, sier Gustavson.

Fortsatt utgjør varemerket Temptech rundt 90 prosent av den nordiske omsetningen.

– På hvilke områder trekker dere veksler på de franske eierne?

– De er involvert i produktutviklingen, men alle komponenter og produkter testes fortsatt av Darek Caruk hos oss i Stokke, før de slippes på markedet. De har også ansvaret for å skaffe oss nye eksportkunder, og dette resulterte nylig i en større kunde i Italia, sier Gustavson.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 6/2023, som ble distribuert uke 47. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS