DE STORE NYHETENE KOMMER NESTE ÅR En stekeovn med dampfunksjon som kan deles i to, samt Bespoke-serien med fargerike kjøleprodukter, er Samsungs IFA-nyheter på hvitevaresiden.
VIL FIREDOBLE NOREMA PÅ TRE ÅR – I løpet av tre år skal Power være en betydelig kjøkkenaktør i Norge, med et salg på 5.000 til 7.000 Norema-kjøkken per år, sier Mikkel Alme.
STØRST PÅ KJØKKEN OM TI ÅR Elkjøp har tre prosent av det nordiske markedet for kjøkken og interiør. – Om ti år skal vi være størst, sier kategoridirektør Thomas Hegerlund.
VINSKAP OG KJØKKEN GIR HØYERE SNITTPRISER – Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger både fra leverandørene og selgerne i fjor, og kjører derfor mye av det samme opplegget på årets hvitevarekurs.
Witt plasmafilter Witt lanserer et permanent kullfilter for kjøkkenventilatorer som skal gi et bedre inneklima og sunnere miljø.
LADER HVITEVARESELGERNE PÅ POWERUP Hvitevaresjefene i Power-kjeden mener PowerUp er et fantastisk navn på opplæringsmessen. Inspirasjonen er hentet fra de gamle Nintendo-spillene.
NYE MULIGHETER FOR EURONICS Siden Euronics ble en del av Elon Group, har de distribuert gruppens egne varemerker. Nå utvides sortimentet med beslysning.
VENTILATORER FREM FRA GLEMSELEN – Ventilatorer er tatt frem i lyset fra å ha vært en glemt og gjemt kategori, og har fått veldig vekst, sier varehussjef Ole Kristian Karlsen (t. h.) ved Power Drammen.
VIL VÆRE LUFTENS BARONER – Hvem som helst kan selge en ventilator, men vi tilbyr en løsning. Vi sier litt spøkefullt at vi er luftens baroner, sier Kenneth Brynli i Eico AS.
FLATPAKKET SUKSESS HOS POWER – Norema er viktig for salget av hvitevarer. Vi ser at snittprisene for innbygging øker, og har hatt en fantastisk utvikling i salget av dyrere ventilatorer.
VIL VÆRE EN KJØKKENDESTINASJON – Når kunden tenker på å kjøpe seg et kjøkken, skal Elkjøp og Lefdal være et naturlig valg – stedet de starter kjøkkenreisen, sier Martin Jensen.
AEG LANSERER NY KJØKKENSERIE AEG Mastery Range består av tolv nye produkter, med alt fra koketopper og ventilatorer til dampovner, kombiskap og oppvaskmaskiner.
ALVEHJELP PÅ KJØKKENET En alv er et vesen med magiske evner som hjelper mennesker. I følge Bosch er Mykie nettopp det.
KURSER ANSATTE PÅ HVITT Siden 1995 har Elkjøp arrangert sitt store hvitevarekurs for sine selgere, og i år var nesten 1000 ansatte med på arrangementet.
VIRTUELL KJØKKEN-REALITET Siemens brukte VR-briller og trykkfølsomme digitale skjermer for å la Eurocucina-besøkende utforske selskapets nye produkter.
SUPERKJØLING I MILANO Electrolux trekker funksjoner fra proffkjøkkenet inn i forbrukerproduktene sine, og lanserte blant annet sin Blast Chiller på Eurocucina.
DANSK KJØKKEN HOS EURONICS – I første omgang kan det være aktuelt for 20-25 Euronics-forhandlere å selge våre danskproduserte Bäcklunda-kjøkken.
NOREMA INN HOS EXPERT – Det er helt avgjørende at vi begynner med kjøkken, og prisene for våre kvalitetskjøkken fra Norema vil overraske markedet.
DESIGN FRA MIELE Den tyske hvitevaregiganten er godt representert på Eurocucina-messen, og har i stor grad fokus på designelementene i nylanseringene fra Italia.
NYE KRAV TIL KJØKKENET Nye familiekonstellasjoner, flere som bor alene, flere eldre og nye teknologier påvirker fremtidens kjøkken.
IQ700 ER SIEMENS’ STØRSTE LANSERING Siemens slår på stortromma når de lanserer sin første ovn i full størrelse med damp- og mikrofunksjon, og inviterer 1.100 kunder til København.
SLIK FUNGERER MAGNETISK MATLAGING Induksjonskoking gir raskere, sikrere og lavere strømforbruk er bare noen av fordelene. Men hvordan fungerer teknologien?
ELKJØP VIL UTFORDRE KJØKKENBRANSJEN – Vi er sikre på at dette er en riktig satsing for oss, sier Tor Gunnar Hansen ved Elkjøp Ski. Franchisetakeren har åpnet kjøkkenavdeling på 250 kvadrat.
NY KATEGORI HOS ELKJØP Elkjøp har kjøpt Epoq og oppretter kjøkken og interiør som ny kategori på linje med hvitevarer, lyd og bilde, småelektrisk, telematikk og data.