DE STORE NYHETENE KOMMER NESTE ÅR

En stekeovn med dampfunksjon som kan deles i to, samt Bespoke-serien med fargerike kjøleprodukter, er Samsungs IFA-nyheter på hvitevaresiden.

VIL FIREDOBLE NOREMA PÅ TRE ÅR

– I løpet av tre år skal Power være en betydelig kjøkkenaktør i Norge, med et salg på 5.000 til 7.000 Norema-kjøkken per år, sier Mikkel Alme.

STØRST PÅ KJØKKEN OM TI ÅR

Elkjøp har tre prosent av det nordiske markedet for kjøkken og interiør. – Om ti år skal vi være størst, sier kategoridirektør Thomas Hegerlund.

VINSKAP OG KJØKKEN GIR HØYERE SNITTPRISER

– Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger både fra leverandørene og selgerne i fjor, og kjører derfor mye av det samme opplegget på årets hvitevarekurs.

Witt plasmafilter

Witt lanserer et permanent kullfilter for kjøkkenventilatorer som skal gi et bedre inneklima og sunnere miljø.

LADER HVITEVARESELGERNE PÅ POWERUP

Hvitevaresjefene i Power-kjeden mener PowerUp er et fantastisk navn på opplæringsmessen. Inspirasjonen er hentet fra de gamle Nintendo-spillene.

NYE MULIGHETER FOR EURONICS

Siden Euronics ble en del av Elon Group, har de distribuert gruppens egne varemerker. Nå utvides sortimentet med beslysning.

VENTILATORER FREM FRA GLEMSELEN

– Ventilatorer er tatt frem i lyset fra å ha vært en glemt og gjemt kategori, og har fått veldig vekst, sier varehussjef Ole Kristian Karlsen (t. h.) ved Power Drammen.

VIL VÆRE LUFTENS BARONER

– Hvem som helst kan selge en ventilator, men vi tilbyr en løsning. Vi sier litt spøkefullt at vi er luftens baroner, sier Kenneth Brynli i Eico AS.

FLATPAKKET SUKSESS HOS POWER

– Norema er viktig for salget av hvitevarer. Vi ser at snittprisene for innbygging øker, og har hatt en fantastisk utvikling i salget av dyrere ventilatorer.

VIL VÆRE EN KJØKKENDESTINASJON

– Når kunden tenker på å kjøpe seg et kjøkken, skal Elkjøp og Lefdal være et naturlig valg – stedet de starter kjøkkenreisen, sier Martin Jensen.

AEG LANSERER NY KJØKKENSERIE

AEG Mastery Range består av tolv nye produkter, med alt fra koketopper og ventilatorer til dampovner, kombiskap og oppvaskmaskiner.

ALVEHJELP PÅ KJØKKENET

En alv er et vesen med magiske evner som hjelper mennesker. I følge Bosch er Mykie nettopp det.

KURSER ANSATTE PÅ HVITT

Siden 1995 har Elkjøp arrangert sitt store hvitevarekurs for sine selgere, og i år var nesten 1000 ansatte med på arrangementet.

VIRTUELL KJØKKEN-REALITET

Siemens brukte VR-briller og trykkfølsomme digitale skjermer for å la Eurocucina-besøkende utforske selskapets nye produkter.

SUPERKJØLING I MILANO

Electrolux trekker funksjoner fra proffkjøkkenet inn i forbrukerproduktene sine, og lanserte blant annet sin Blast Chiller på Eurocucina.

DANSK KJØKKEN HOS EURONICS

– I første omgang kan det være aktuelt for 20-25 Euronics-forhandlere å selge våre danskproduserte Bäcklunda-kjøkken.

NOREMA INN HOS EXPERT

– Det er helt avgjørende at vi begynner med kjøkken, og prisene for våre kvalitetskjøkken fra Norema vil overraske markedet.

DESIGN FRA MIELE

Den tyske hvitevaregiganten er godt representert på Eurocucina-messen, og har i stor grad fokus på designelementene i nylanseringene fra Italia.

NYE KRAV TIL KJØKKENET

Nye familiekonstellasjoner, flere som bor alene, flere eldre og nye teknologier påvirker fremtidens kjøkken.

IQ700 ER SIEMENS’ STØRSTE LANSERING

Siemens slår på stortromma når de lanserer sin første ovn i full størrelse med damp- og mikrofunksjon, og inviterer 1.100 kunder til København.

Electrolux varmelampe

Pressemelding fra Electrolux 16. februar 2015:

Electrolux Grand Cuisine

Pressemelding fra Electrolux 12. september 2014:

WllDone Social BBQ experience

Pressemelding fra Unikia 25. juni 2014:

WellDone Smarte Grillspyd

Pressemelding fra Unikia 25. juni 2014:

Senas Aqua Guard

Pressemelding fra Senas 4. desember 2013:

SLIK FUNGERER MAGNETISK MATLAGING

Induksjonskoking gir raskere, sikrere og lavere strømforbruk er bare noen av fordelene. Men hvordan fungerer teknologien?

ELKJØP VIL UTFORDRE KJØKKENBRANSJEN

– Vi er sikre på at dette er en riktig satsing for oss, sier Tor Gunnar Hansen ved Elkjøp Ski. Franchisetakeren har åpnet kjøkkenavdeling på 250 kvadrat.

NY KATEGORI HOS ELKJØP

Elkjøp har kjøpt Epoq og oppretter kjøkken og interiør som ny kategori på linje med hvitevarer, lyd og bilde, småelektrisk, telematikk og data.

Den redaksjonelle delen av Elektronikkbransjen.no og fagbladet Elektronikkbransjen redigeres på uavhengig grunnlag etter prinsippene i Redaktørplakaten og normene i Vær varsom-plakaten. Om personvern/cookies.

Stiftelsen
Elektronikkbransjen

Org.nr. 983 102 972

Fyrstikkalléen 3 A, 0661 Oslo

Postboks 6640 Etterstad,
0607 Oslo
+47 23 06 07 07
[email protected]

Ansvarlig redaktør
Stian Sønsteng
+47 9920 2005
[email protected]


Kommunikasjonssjef
Marte Ottemo
+47 415 55 528
[email protected]

Administrerende direktør
Jan A. Røsholm
+47 928 87 000
[email protected]


Økonomi- og administrasjonssjef
Hans F. Johansson
+47 41 30 33 12
[email protected]

Mediegrafiker
Cathrine Pedersen
+47 93 43 93 85

[email protected]


Annonsesjef
Inge Krav, HS Media AS
+47 911 27 717
[email protected]