INNOVASJON GIR HØYERE PRISER

– Mens en krølltang for få år siden kostet 200 kroner, har Babyliss’ krølltang Curl Secret til 1.500 kroner ført snittprisene til himmels.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Reidar Vindenes i Net Eltorget.

– Det er dette som er spesielt med Babyliss. De driver en enorm innovasjon, noe som er viktig for å holde kategorien gående. Et godt eksempel er krølltangen Curl Secret. Snittprisene på krølltenger i Europa har gått til himmels på grunn av denne, sier Vindenes.

Han sier Babyliss er et av de viktige merkene til Net Eltorget.

De driver en enorm innovasjon, noe som er viktig for å holde kategorien gående

– De har en veldig kraftig vekst hos oss, men sant og si har vi vekst i alle kategorier. I fjor økte vi totalomsetningen med 40 prosent. I år blir ikke veksten like stor, men nesten. Dette har med varemerkene, innovasjonene, men også måten vi arbeider ute i butikkene med trening av de ansatte, sier Vindenes.

– Hvilke forventninger har dere til salget av Curl Secret?

– Problemet blir å skaffe nok krølltenger til jul. Vi har lagt inn en solid ordre, men vet ikke om det kommer til å være nok, sier Vindenes.