SER SUVERENE MULIGHETER

Peder Qwist med nye Severin S-Power Olymp. Foto: Stian Sønsteng

Severin lanserer ny designprofil på IFA. – Vi tilbyr premiumprodukter for alle. Vår nye og friske logotype står bedre i stil til dette, sier Peder Qwist.

Publisert

– Vi retter oss mot en yngre og mer moderne målgruppe. Hele porteføljen er en oppfriskning av Severin og logotypen. Vi vil tilby premium til alle, med gode prispunkter som gjør at alle har råd til et bra produkt, sier Qwist.

Når vi i september møter ham på Berlin-messen, er nordensjefen godt fornøyd med den nye profilen.

Severin mener de er alene om melkeskummere som fungerer på veganske produkter. Foto: Stian Sønsteng
Noen av Severins airfryere. Foto: Stian Sønsteng

– Den er tydelig og frisk, ser moderne ut, og det trengtes. I Norden har merkevaren stått svakt, men vi vil løfte den og spille i A-ligaen. Det tar tid, men vi skal dit, sier Qwist til fagbladet Elektronikkbransjen.

 

Etablert i 1892

Produktene skal være enkle å bruke, se bra ut og utstråle ungdom og friskhet

Severin lanserer nye serier innen hårpleie og støvsugere, samt produkter for melkeskumming og matlaging.

– Vi har egen avdeling for forskning og utvikling i Shenzhen i Kina, som utvikler produktene. I vår nye støvsugerserie S-Power Olymp har alle modeller teleskoprør, pistolgrep, og de kan stå selv. Forskjellene ligger i detaljer som støvopptak. Vi vil levere premiumprodukter til en hyggelig pris, sier Qwist.

Selskapet jobber både i detaljhandelen og på nett.

– Vi prøver å være tilgjengelige overalt på en god måte, sier Qwist.

Severin er et tysk selskap etablert i 1892, med hovedkontor på samme sted siden starten.

 

Postable induksjonstopper. Foto: Stian Sønsteng
Severins skjæremaskin selger godt i Norden. Foto: Stian Sønsteng

Størst i Europa

– Vi er en av Tysklands største produsenter og nummer én på mikrobølgeovner i Europa. Et gammelt familieforetak, sier Qwist.

Den nye hårpleieserien heter S-Style.

– Vi tenker på funksjon og design. Produktene skal være enkle å bruke, se bra ut og utstråle ungdom og friskhet, sier Qwist.

Hårføneren S-Style Speed Pro i den nye hårpleieserien. Foto: Stian Sønsteng

Han forventer vekst med den nye profilen.

– Kvalitetsfølelsen er bedre, og merkevaren blir sterkere. Vi kommer til å ta markedsandeler, sier Qwist.

Severins nye slagord er «Hello Possibilities».

– Vi ser muligheter, og der vi ser muligheter, skal vi være. Det kommer flere kategorier i 2026. Vi vil bli en totalleverandør innen småelektriske produkter, sier Qwist.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2025, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS