Plantronics DA80

Pressemelding fra Plantronics 24.februar 2015:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Smartere kundeinteraksjon og mer effektive kundesentre

USB lydprosessoren Plantronics DA80 er utstyrt med avansert lydoptimalisering og programvareløsninger som gir kundeinnsikt og intelligente tilbakemeldinger

Plantronics annonserte i dag Plantronics DA80 for kundesentre: en høy-ytelses USB lydprosessor for softphones med kvalitetsrik lyd, one-touch samtalekontroll, mute-innstilling og volumkontroll. DA80 leverer kontekstuell informasjon til kundesentre, og kan sammen med Plantronics Manager Pro og Plantronics Hub bidra til smartere kundeinteraksjon og mer effektiv drift.

DA80 er den første i Plantronics nye DA-serie av lydprosessorer. Lydprosessoren forbedrer samtalekvaliteten for både kundekonsulent og kunder takket være overlegen lydoptimalisering slik at alle involvert parter får en rikere og klarere lyd når de kommuniserer. Sammen med programvarene Plantronics Manager Pro og Plantronics Hub gir DA80 kundesentre kontekstuell informasjon som kan bidra til å forenkle og effektivisere arbeidsoppgaver samt gi ledere innsikt i hvordan kundesenteret fungerer i dag og hvordan det kan forbedres. I tillegg er DA80 kompatibel med alle Plantronics Quick Disconnect-utstyrte hodesett, inkludert den nylig lanserte EncorePro-serien.

– DA80 tilbyr mye mer enn bare bedre ytelse og brukervennlighet. Den hjelper kunder med å levere smartere kundeservice og påvirke forretningsresultater. Ved å implementere Plantronics DA80 i sin softphone-strategi vil våre kunder få en plattform som leverer overlegen innsikt i interaksjon mellom kunde og kundekonsulent, noe som vil føre til merkbare resultater for bedriften, sier Philip Vanhoutte, Senior Vice President and Managing Director Europe & Africa, Plantronics.

Innsikt som holder på kundene

I dag er en kundekonsulents arbeid viktigere enn noen gang – undersøkelser viser nemlig at 89 prosent av kunder velger en konkurrerende leverandør etter kun én dårlig kundeservice-opplevelsei. For å forbedre samtalekvaliteten med kunder, minimerer DA80 forstyrrende elementer ved hjelp av støy- og ekkokansellerende teknologi og tilbyr et tilgjengelig brukergrensesnitt som er enkelt å bruke for konsulentene. Den digitale teknologien SoundGuard overvåker og kontrollerer daglig individuell støyeksponering slik at støynivået er i samsvar med arbeidsplassens forskrifter, og eliminere høye lyder som kan føre til ubehag for kundekonsulentene.

DA80 brukt sammen med Plantronics Spokes-programvareløsning gir innsikt i kommunikasjonen med kunder og gir ledere ulike typer intelligent informasjon, som for eksempel at et hodesett er frakoblet eller ofte er innstilt på mute. Via programvaren Plantronics Hub kan man også automatisk låse en kundekonsulents skjerm når hodesettet er frakoblet, eliminere et trinn i en prosess og hjelpe til med å overholde sikkerhetsrutiner. Gjennom integrering med programvaren Plantronics Manager Pro kan lederen av kundesenteret konfigurere, oppdatere og spore DA80-produkter via deres unike serienummer. I tillegg tilbyr Plantronics kostnadsfrie, åpne API-er for å integrere handlinger fra DA80 med tredjeparts programvareapplikasjoner.

Den nye USB digitale lydprosessoren DA80 vil være tilgjengelig i mars.

Powered by Labrador CMS