Sony STR-DN1050, STR-DN850, MAP-S1 og BDP-S7200 SA-CD

Pressemelding fra Sony 1. april 2014:

Sonys ekspanderer sin serie av høyoppløste lydprodukter

Gir deg en musikalsk klarhet du tidligere bare kunne drømme om

Spreke, nye tilskudd til Sonys serie av høyoppløste lydprodukter introduserer deg for klarere og enda mer virkelighetsnær lyd. Mens mye av den originale lyden går tapt i blant annet MP3-filer, bevarer de høyoppløste lydproduktene langt flere detaljer under konverteringsprosessen fra analog til digital lyd. Resultatet er en mer autentisk og klar lyd som gir deg følelsen av å være tilstede i konsertsalen eller i studioet med artisten.

STR-DN1050 og STR-DN850 Nettverks AV-receivere

To nye AV-receivere pakket med funksjoner gir deg kompromissløs høyoppløst lyd og et generøst antall nettverksmuligheter. Med toppklasses komponenter og solid konstruksjon leverer STR-DN1050 og STR-DN850 detaljert lyd som enhver hi-fi-entusiast kan verdsette.

STR-DN1050 og STR-DN850 lar deg nyte musikken slik artister ønsker at du skal høre den, og inkluderer DSD1og 192KHz/24-bit (WAV/FLAC)-filer. Begge receivere kan strømme høyoppløst lyd over ditt hjemmenettverk, eller ved at du kobler til din telefon eller en USB-minnepinne. Innebygget Wi-Fi og Bluetooth® lar deg enkelt koble til mobile enheter helt trådløst, samtidig som begge modellene tilbyr oppkobling ved én enkelt berøring med din XperiaTMeller andre NFC-kompatible enheter og Apple Airplay.

Flaggskipet STR-DN1050 har en solid konstruksjon med en rigid chassis som kutter uønskede vibrasjoner, og et glass-epoksyharpiks kretskort.Tilpassede komponenter inkluderer en super-size strømtransformator og enblokk elektrolytiske kondensatorer og audio-grade resistor.

Receiverens massive 165W x7.2 utgangseffekt med super-bredbånds forsterkerkretser reproduserer hele din musikksamling med stor klarhet, mens 4K-oppskalering gir deg ekstra detaljer fra lavoppløste videokilder – ideelt for å se filmer og annet innhold på din 4K-TV. Zone 2-distribusjon lar deg nyte musikk samtidig i flere rom, og receiverens intuitive brukergrensesnitt gjør det enkelt å justere innstillinger via TV-skjermen og via den nye fjernkontrollen. Du kan også bruke Sonys gratis-app SongPal2(iOS6/Android 2.3.3 eller nyere) til å kontrollere receiveren med din telefon og for å bla igjennom nett-tjenester som Music Unlimited, Spotify og Deezer.

MAP-S1 Multi Audio Player System

Alt er innenfor rekkevidde – den kompakte MAP-S1 har en kraftfull 100W forsterker, radiomottaker og CD-rom integrert i en elegant enhet som passer inn på enhver hylle. Bare koble til høyttalere, og du er klar for en utrolig opplevelse av høyoppløst lyd3.

Den allsidige MAP-S1 spiller høyoppløst lyd, men også lyd fra MP3- og andre formater fra en rekke kilder og tilkoblede enheter. Sonys S-Master HX Audio-forsterker reduserer forvrengning og støy, mens DSEE HX oppskalerer din eksisterende musikksamling – inkludert komprimerte filer og CDer – til en kvalitet bedre enn CD.

Med MAP-S1 kan du strømme musikk over hjemmenettverket fra en PC eller internett-tjeneste som Spotify og Music Unlimited, og koble til en USB-minnepinne eller en smarttelefon via kabel, Bluetooth eller Apple Airplay. En enkelt berøring gir deg også en trådløs tilkobling med din NFC-kompatible Xperia-telefon eller nettbrett.

Om du kobler sammen MAP-S1 med Sony nye SS-CS5 høyttalere for høyoppløst lyd, vil du oppleve enda bedre lydkvalitet. Fin-innstilt for å få med det aller beste fra høyoppløste lydkilder, vil disse høyttalerne videreformidle selv de fineste detaljene fra din musikksamling. Lydsystemets 13cm woofer inkluderer en MRC (Mica Reinforced Cellular) fiber cone som er ekstremt lett samtidig som den er rigid for å minimere uønsket resonans og farging, mens en unik Tweetergjengir utvidede høye frekvenser.

BDP-S7200 SA-CD/Blu-ray DiscTM-spiller

Sonys nyeste Blu-ray Disc-spiller inkluderer muligheten for å spille av høyoppløst lyd, og kommer med en imponerende liste av funksjoner og en design som matcher Sonys receivere. BDP-S7200 kombinerer makeløse bilder med fantastisk lyd, uavhengig av om du ser på film fra disc eller fra en online underholdningstjeneste.

Rask tilgang til en verden av online innhold komplementeres av nye forbedringer på bilde- og lydkvalitet. Dette er den første Blu-ray-spilleren fra Sony som kan spille av både Super Audio CD og høyoppløste musikkfiler. Selv om du hører på lavoppløste internett- eller MP3-filer, vil Sonys Digital Music Enhancer gir deg lyd som tar med frekvenser som vanligvis går tapt i tungt komprimerte filer.

Om du ser på Blu-ray-filmer på BDP-S7200, vil 4K-oppskalering gi dine filmer en luksuriøs behandling med fire ganger flere detaljer enn Full HD på din 4K-TV. Selv kvaliteten til internett-videoer vil bli forbedret med IP Content Noise Reduction Pro som sammen med den raske Dual Core-prosessoren gir deg skrape bilder, rike teksturer og naturlige tonegraderinger.

Forbedret Wi-Fi hjelper deg også å streame filmer og musikk enda enklere enn før over ditt nettverk, og gir deg umiddelbar tilgang til filmer, musikk, TV-serier og mer fra Sony Entertainment Network. Du kan også bla deg gjennom et utvalg av online-kanaler eller last opp nye YouTubeTM-videoer. Skjermspeiling medMiracast™ lar deg i tillegg dele bilder, videoer og musikk rett fra din smarttelefon eller nettbrett til din TV-skjerm.

Pris og tilgjengelighet

Den nye serien av høyoppløste lydprodukter fra Sony er tilgjengelig fra mai 2014, og vil ha følgende veiledende priser:

Modell