RIKSTV FÅR NYTT KUNDESENTER

TV-distributøren RiksTV bytter kundesenter, og nordiske GoExcellent har fått i oppgave å ivareta TV-distributørens kunder.

Publisert Sist oppdatert

Siden starten i 2007 har Fredrikstad-baserte Transcom vært ansvarlige for den daglige driften av selskapets kundesenter i tett samarbeid med RiksTV sentralt. Nå blir den operative driften overtatt av GoExcellent, melder RiksTV i en pressemelding.

Ser til framtiden

Vi har hatt et flott samarbeid, men etter lange diskusjoner med både gammel og ny partner valgte vi å satse på GoExcellent

Den nye tjenesteleverandøren er et selskap med 20 millioner kundekontakter per år og med virksomheter Danmark, Sverige, Finland og Norge. Totalt har selskapet rundt 2000 ansatte, og GoExcellent kommer til å overta kundebehandlingen i slutten av 2013.

– Flere elementer gjør at vi foretar et bytte nå. GoExcellent sin erfaring, pluss det faktum at samtalene har vært spennende med tanke på tjenester i fremtiden, var avgjørende for beslutningen, sier RiksTVs administrerende direktør Christian Birkeland.

Han avviser at det var misnøye med det eksisterende kundesenteret som er årsaken til byttet.

– RiksTV er kåret til årets kundesenter fire av seks ganger ved hjelp av Transcom, vi har hatt et flott samarbeid, men etter lange diskusjoner med både gammel og ny partner valgte vi å satse på GoExcellent, sier Birkeland.

Satser på ny teknologi

En av årsakene til partnerbyttet er RiksTVs mål om en bedre integrert og mer fleksibel løsning.

– Vi er meget glade og stolte over å få være en del av RiksTV og stå for den operasjonelle driften av kundesenteret og dermed ekspandere i Norge. Vi tar med oss stor erfaring fra liknende virksomhet i det øvrige Norden. Jeg er overbevist om at dette vil gi gode, positive synergier, sier Terje Andreassen, administrerende direktør i GoExcellent.

Powered by Labrador CMS