SONY SATSER PÅ 3D

Sony satser for fullt på sine 3D-modeller, og var først ute til å vise apparatene i butikk i Norge.

Det skjedde få dager før Elektrofil i Sony Center på Karl Johans gate i Oslo.

– Her på Elektrofil ser vi at handlerne er imponert. De sier vår 3D er det beste de hittil har sett, sier salgssjef Egon Schjønneberg hos Sony.

Han påstår at handlerne har få betenkeligheter med å selge 3D i butikkene, men legger vekt på at dette krever mer kompetanse hos selgerne.

– Derfor kjører vi intensivkurs på 3D hos oss på messen. Vi gjør alt for at handlerne skal klare utfordringen, sier salgssjefen.

Han legger vekt på at 3D-brillene krever litt ekstra tilsyn, både at de er godt rengjort og ikke minst at de er slått på og er aktive når de blir demonstrert. Prisforskjellen mellom en 3D-TV og tilsvarende modell med 2D er mellom 3.000 og 4.000 kroner hos Sony. I denne forskjellen ligger det også at man får med to sett 3D-briller som utgjør cirka halvparten av denne differansen.

– Vi mener vi har den beste løsningen på 3D, og handlerne ser ut til å mene det samme. Da mener jeg vi har fokusert riktig, sier Schjønneberg.