Nøkkelkundeansvarlig Gunnar Myrbakk hos Focus Nordic viser det nye objektivet 70-300 millimeter fra Tamron. Lysstyrken er 4-5,6. Pris: 4.000,-. Foto: Erik Andersen.

ALTERNATIV KVALITETSOPTIKK

– Tamron er et ganske nytt agentur for oss og betyr en verdifull tilvekst i sortimentet.

– Etter hvert får vi stor bredde på utvalget av optikk som jeg vil karakterisere som alternativ kvalitet.

Det sier nøkkelkundeansvarlig Gunnar Myrbakk hos Focus Nordic Norway AS, som har agenturet på Tamron.

Tamrons nyheter ble presentert i god tid før Photokina. Det gjorde det lettere å informere på messen. Tamron blir distribuert over hele Norden, og i Norge går man bredt ut til alle kundene til det norske selskapet. I likhet med for eksempel Sigma er Tamron-merket alternativ optikk til de originale fra kameraprodusentene.

– Jeg vil si at Tamron står for kvalitet, og prisene vil jeg karakterisere som absolutt konkurransedyktige.

Zoom

De mest populære Tamron-objektivene er 18-270 mm og 70-300 mm. Myrbakk mener at populariteten til merket ført og fremst kommer av fornøyde brukere. Det har vært en politikk hos Tamron å lage objektiver som har spesielle brennviddeområder og tilpasset spesielle behov hos brukerne. Målet er å lage objektiver som er tilpasset mange typer bruk. Det vil i praksis ofte si stort brennviddeområde og god lysstyrke. Tamron skal ikke være billigst, men gi god verdi for pengene. Gode testresultater i bransjetidsskrifter har vært viktig for objektivprodusenten.

Til toppen