Ariete vil inn ved hjelp av Disney

Ariete vil bruke samarbeidet med Disney for å gå inn i det skandinaviske markedet.

– Disney er en svært godt kjent merkevare, og vi kjørte før jul en TV-kampanje i Norge som ga gode resultater. Vi vil utvide linjen med Disneyprodukter, fra dagens 22 produkter. Snart kommer vi med Ole Brumm-produkter for barn under tre år, som flaskevarmere, babyovervåkning og myggfangere, sier administrerende direktør Marco Dellernia i Ariete, som er en del av DeLonghi-gruppen.

Ariete har rettighetene til å bruke Disneys figurer i sin elektriske produktportefølje. Ariete ble grunnlagt i 1964. Frem til midt på 80-tallet produserte de stort sett for det italienske markedet, der de er mest kjent for sin batteridrevne kvern for parmesanost. Fortsatt selger de 300.000 til 400.000 slike i året, de fleste Italia men også i USA, Tyskland og Australia.

– Takket være suksessen til ostekvernen kunne selskapet investere i nye produkter, og vi har lykkes best med dampvaskere der vi i dag er verdens største produsent – blant annet som OEM-produsent for Electrolux og Volta. Vi har også satset på dampstrykejern, som fortsatt er en ny produktgruppe i Nord-Europa. Den tredje kategorien vi har satset sterkest på er kaffe, men vi er ingen konkurrent til DeLonghi siden vi retter oss mot den nedre del av markedet, sier Dellernia.

Han forteller at DeLonghi gjennom sitt samarbeid med Martin Vinje nå ønsker å lansere Ariete i Norge og Sverige, for å dekke hele markedet – der DeLonghi retter seg mot den øvre prisklassen og Ariete den nedre.

– Ariete er mer designorientert, frisk og yngre i stilen, med mer farger og runde former, sier Dellernia.

Ariete er ikke representert på Ambiente-messen i Frankfurt fordi de har en annen forretningsmodell i Tyskland enn resten av Europa.

– I Tyskland brukes Ariete bare i kampanjer hos de store detaljkjedene, der vi selger store volum av enkelte produkter noen få ganger i året, sier Dellernia.

Powered by Labrador CMS