Anders Haby og Elina Helmer-Engblom foran traileren Asus Nordic brukte på sin turné i Norden i sommer, da de besøkte Youngstorget i Oslo. Foto: Stian Sønsteng

ASUS PÅ SOMMERTURNÉ

– Vi ønsker å øke kunnskapen og bevisstheten rundt Asus, sier PR-spesialist Anders Haby i Asus Nordic.

Selskapet turnerte i sommer i Norden, og var på veien i 30 dager. I løpet av denne perioden var traileren på besøk i 13 byer, i Norge ble Oslo, Stavanger og Kristiansand besøkt.

– Her får kundene mulighet til å oppleve produktene i virkeligheten, som et supplement til budskapet vi kjører i kampanjene. Mange får en wow!-opplevelse når de selv får erfare responsen i berøringsskjermene våre, der vi har doblet kravet Microsoft stiller i Windows 8. Vi ligger i forkant når det gjelder berøringsskjermer, og har satset mye på dette, sier Haby til fagbladet Elektronikkbransjen.

Her får kundene mulighet til å oppleve produktene i virkeligheten, som et supplement til budskapet vi kjører i kampanjene

Elina Helmer-Engblom er produktmarkedsfører for bærbare datamaskiner, nettbrett og mobiltelefoner i Asus Nordic.

Vises samlet

– Det er mange som ikke går inn i butikken med mindre de ikke er på jakt etter et produkt. Her kan de stikke innom oss, se produktene og ikke minst snakke med våre produktspesialister, sier hun.

Haby mener kundene får en annen følelse av Asus som varemerke, når produktene vises samlet.

– Her løfter våre produkter ut av mengden, og våre ansatte kjenner selvsagt varemerket og produktene best. Når vi er ute på veien får vi også erfare hva sluttkonsumentene legger vekt på, noe som kommer godt med i den videre produktutviklingen, sier Haby.

Han sier Asus pendler mellom første og tredjeplass i Norden for bærbare datamaskiner for forbrukermarkedet.

Til toppen