AUTOHIFI ÅRETS RADIOLEVERANDØR

AutoHifi AS er av Digitalradio Norge kåret til Årets digitalradioleverandør. Prisen er radioreklame til 250.000 kroner fra P4 og SBS Radio.

Publisert Sist oppdatert

Digitalradio Norge delte for fjerde gang ut prisen til Årets digitalradioleverandør i forbindelse med kåringen av Årets julegaver.

Jarle Ruud, markedssjef i Digitalradio Norge, kunngjorde hvem som fikk årets pris. Årets digitalradioleverandør var utpekt av en fagjury bestående av både bransje og presse. Konkurransen hadde vært hard og det hadde ikke vært enkelt å ende opp med en vinner. Ruud startet imidlertid seansen med noen betraktninger rundt radiomarkedet generelt.

– I går kom det en meget god nyhet for denne bransjen. Myndigheten stiller en del krav for at man skal få slukke FM. Dette får man ikke gjøre uten videre, og i går oppfylte vi det siste kravet på denne listen, nemlig at 50 prosent av lytterne skal befinne seg på en digital plattform daglig. Dette kravet passerte vi altså i går, sa Ruud under arrangementet som gikk av stabelen i Posthallen i Oslo torsdag 6. november.

Dette vil ikke være en sovepute for oss, vi vil fortsatt være i fremste linje når det gjelder digitalradio

– Dette er viktig for bransjen. Det er viktig at alle vet hvor vi skal og hvilken plattform dette skal foregå på. Nå ligger alt til rette for slukking av FM i 2017, hvis ikke noe går fryktelig galt, understreket Ruud.

Selve prisen

Prisen til Årets digitalradioleverandør ble tildelt med følgende begrunnelse. Prisvinneren har hatt et langsiktig arbeid med digitalradio og har et solid faglig fundament i sitt arbeid. Vinneren har også drevet aktiv kursvirksomhet for dab-radio-montører i perioden. Det ble lagt vekt på prisvinnerens innsats for utbredelsen av digitalradio i bil. Dermed var prisvinneren ganske klar, og det ble AutoHifi AS fra Trondheim.

Prisvinneren

Prisvinneren selv hadde beklageligvis ikke anledning til å delta under seremonien, men sier i en kommentar til fagbladet Elektronikkbransjen at de er ekstremt stolt over tildelingen.

– For oss framstår dette som en bekreftelse på at hva vi har gjort de siste årene med vår satsning på digitalradio har vært riktig. Dette vil ikke være en sovepute for oss, vi vil fortsatt være i fremste linje når det gjelder digitalradio, og vi kommer nå blant annet med produkter under eget navn, norDAB. Vårt kurs for digitalradiomontering i bil har alt hatt sine første vellykkede gjennomføringer, og flere kurskvelder blir satt opp fortløpende, sier Stig Westerhus fra AutoHifi AS.

Powered by Labrador CMS