Armour Nordic: Martin Larsson (t. v.) og Lennart von Reis med høyttalersystemet Hero fra TDK. Foto: Tore Skaar

BACK TO THE 80s

Selv om kassettspillerne er borte, er det et stort snev av 80-tallsnostalgi i TDKs nye profilprodukt: Boombox.

TDK. Undertegnende forbinder varemerket med den gode, gamle kassetten. Kvalitetskassetter, vel og merke.

 

Alle tenker på kassetter når de hører navnet vårt, og vi lager dem ennå, i små opplag

– Ikke så rart. Alle tenker på kassetter når de hører navnet vårt, og vi lager dem ennå, i små opplag, sier Martin Larsson, direktør hos importøren Armour Nordic.Boombox er en kraftfull og tung sak som gir assosiasjoner til ghettoblasterne fra 25 år tilbake i tid.– Den jeg har med her, veier ti kilo, har aluminium og ekte lær. Den går også på batteri, men da må du putte inn tolv store, sier Larsson med et bredt smil.Andre produkter TDK satser på, er lagringsmedia, platespillere og hodetelefoner.– Hvordan får du lyd inn på Boomboxen?– USB, eller du plugger inn linjeinngang eller et instrument, for eksempel en gitar, svarer TDKs mann.«Life on Record» er slagordet som TDK nå benytter seg av.

 

Mikael Herje med og Lise R. Ludvigsen fra Philips med de nominerte produktene Fidelio for Android og barbermaskinen Aquatouch Wet & Dry. Foto: Tore Skaar
Christoffer Hamer fra Temptech viser vinskap. Foto: Tore Skaar
Markedsdirektør Kirsti Berg i Euronics delte ut prisen for årets hvitevare (vaskemaskinen WF1124) til Martin Jensen i Samsung. I midten Erik Andersen. Foto: Tore Skaar
Knut Aronsen (t. v.) og Helge Rose fra Focus Nordic med ryggsekker fra Lowepro. Foto: Tore Skaar
Øyvind Ravnås Lundbakk i Kjedehuset delte ut prisen for årets mobiltelefon (Iphone 4S). Til høyre Erik Andersen i fagbladet Elektronikkbransjen. Foto: Tore Skaar
Gorm Leiknes fra Storebrand informerer om pensjon. Foto: Tore Skaar
Til toppen