Bleken Data AS samlet over 60 kunder på Gardermoen. Foto: Jon Olav Næss

BLEKEN KURSET KUNDENE

– Det har det seneste året skjedd så mye på servicesiden, spesielt i hvitevarebransjen, at vi så behov for en gjennomgang.

Det sier Magnus Bleken i Bleken Data AS, som har utviklet og driver datasystemet MAB for butikk og verksted. Den 11. februar arrangerte selskapet MAB-kurs på Quality Airport Hotel Gardermoen for sine kunder.

– Verkstedkjeden Elesco Norge er en av våre største kunder, og etter at de tok over servicen for Electrolux og Samsung var det viktig med en grundig gjennomgang av rutinene og mulighetene i programmet, sier Bleken.

Dette var første gang, men det ga mersmak

På kurset deltok 58 ansatte ved både hvitevare-, brunevare- og multiverksteder fra hele landet, samt tre fra Bleken Data AS.

– Vi hadde også deltakere fra tre butikker som ønsket en nærmere innføring i servicedelen, en nærmere kikk på administrasjonsfunksjoner og informasjon om hvordan MAB kan forenkle daglige rutiner, sier Bleken.

 

Flere kurs

– Hvor mange ganger har dere gjort dette?

– Dette var første gang, men det ga mersmak – både for oss og for dem som var med, skal vi tro tilbakemeldingene. Vi kommer til å fortsette med slike kurs, og vil muligens dele det opp i flere blokker avhengig av tidligere erfaring og kunnskapsnivå, også for helt nye brukere, sier Bleken.

– Hva er status for Bleken Data AS?

– Vi forsøker å holde oss på fremste vogn i teknologitoget. Det er ikke alltid enkelt, siden store aktører som Samsung og Electrolux snur seg på dagen. Da må vi være fleksible. Dette krever både smidighet, men også ressurser, sier Bleken.

Fra venstre Bente Ingebrigtsen og Vivian Thomassen (E-Service Bergen AS), Casper Næss (Elesco Vestfold, Moer Radio/TV-Service AS) og Herleik Dalen (Dalens Elektronikkservice AS). Foto: Jon Olav Næss
Fra venstre Kristian Bleken, Fredrik Bleken og Magnus Bleken. Foto: Jon Olav Næss
Sergej Demjancenko fra Elesco Nord, Barents Service AS i Båtsfjord. Foto: Jon Olav Næss
Roar Unes fra RR-Hotellservice AS til venstre og Rune Mathisen fra E-Service AS. E-Service Norge AS har gått inn som medlem og aksjonær i Elesco Norge AS. Foto: Jon Olav Næss
Til toppen