Blue Lola

Pressemelding fra Blue 8. september 2016:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Anerkjent mikrofonprodusent gjør sin entré på markedet for Hi-Fi-høretelefoner

Blue utvider nå sin produktportefølje i Norge med Lola – høretelefoner i Hi-Fi-kvalitet som er utviklet med utgangspunkt i selskapets mangeårige erfaring med produksjon av studiomikrofoner i høy kvalitet. Med en design og en formfaktor som skiller seg ut, samt Blues egne spesialfremstilte lyddrivere, lover Lola et hittil uhørt detaljnivå i favorittmusikken din.

I løpet av de siste 20 årene har Blue gått foran i lydteknologibransjen, og nå sender mikrofonprodusenten også høretelefoner i Hi-Fi-kvalitet ut på det norske markedet.

Ny, men erfaren aktør

Selv om Blue er en relativt ny aktør på markedet for høretelefoner, har selskapet fra California i to årtier stått bak noen av de mest solgte studio- og USB-mikrofonene. Den erfaringen bruker Blue nå til å gi brukerne den optimale lytteopplevelsen. Ettersom mye av musikken vi lytter til i dag, er tatt opp med Blues mikrofoner i studioer verden over, føler Blue et spesielt ansvar for at artistenes musikk formidles så autentisk og kraftig som mulig til lytterne.

Takket være Blues spesialutviklede 50 mm-drivere tar Lola lydkvaliteten til et nytt nivå. Driverne sørger for en ekstremt nøyaktig lydgjengivelse, og store kabinetter bak driverne maksimerer luftvolumet rundt driverne. Dette gir et fullendt og harmonisk lydbilde, hvor de lave frekvensene er stramme og kraftige, mellomtonene tydelige og de høye frekvensene tilstrekkelig vidtrekkende.

Uansett om du lytter til musikk i MP3-format, FLAC-format eller på vinyl, eller strømmer direkte fra Spotify, lover Blue at brukerne med Lola vil få ørene opp for detaljer som de aldri før har lagt merke til i musikken.

Tar opp kampen mot masseproduserte høretelefoner

Ambisjonsnivået er høyt, og Blue proklamerer modig at de er klar til å ta opp kampen mot noen av de største høretelefonmerkene i verden:

«Med Lola vil vi være med på å sette en ny standard for lydkvalitet på markedet for høretelefoner,» sier direktør i Blue Microphones John Maier og fortsetter: «Populære masseproduserte høretelefoner lever ikke alltid opp til hypen, og derfor har vi utviklet Lola for de som ikke vil nøye seg med slike.»

Design som skiller seg ut

Det er ikke til å unngå å legge merke til Lolas karakteristiske, nærmest futuristiske design, som får høretelefonene til å skille seg ut fra de modellene vi ellers ser på markedet. Lola gjenspeiler Blues helhetlige tilnærming til design, som ikke bare gir høretelefonene et særegent uttrykk, men samtidig bidrar til å optimere både lydopplevelsen og passformen.

Høy komfort har vært førsteprioritet for Blue i utviklingen av Lola. Høretelefonene har en tynn og lett hovedbøyle med fire fleksible «ledd», som sammen med justerbare «armer» på ørekoppene sørger for at høretelefonene sitter godt og parallelt på hodet. De øreformede ørekoppene danner et tettsittende skjold rundt ørene og bidrar dermed til en nøyaktig bassgjengivelse, god lydisolering og minimalt utslipp av lyd. Resultatet er høretelefoner hvis passform kan skreddersys til den enkelte bruker for både god komfort og overlegen lyd.

Lola, som fås i sort og hvitt, kommer med et mykt reiseetui samt to lydkabler på henholdsvis 3 meter og 1,2 meter med innebygget mikrofon som har kontrollknapp til Apples iPhone og iPad.

Pris og tilgjengelighet

Lola fås i butikker og online hos Elkjøp, Teknikmagasinet og Komplett og andre autoriserte forhandlere. Veiledende utsalgspris er 2590 kroner.

Til toppen