Canon Legria HF G40 og HF R-serie

Pressemelding fra Canon 5. januar 2016:

Canon lanserer LEGRIA HF G40- og ny LEGRIA HF R-serie

Canon styrker i dag utvalget av videokameraer i forbruker- og entusiastsegmentet med fire nye modeller i LEGRIA HF G- og LEGRIA HF R-serien. Nye LEGRIA HF G40 er et utmerket valgt for både profesjonelle og amatører, og er utstyrt med en kraftig 1/2.84-type HD CMOS Pro-sensor, høy lydkvalitet, full manuell kontroll og Wi-Fi – alt samlet i et kompakt kamerahus. LEGRIA HF R-serien utvides med tre nye modeller: LEGRIA HF R706, LEGRIA HF R76 og LEGRIA HF R78. Med kombinasjonen full HD CMOS-sensor og 57x avansert zoom, sørger de nye modellene for at alle enkelt kan filme og dele spesielle familieøyeblikk – fra et barns første steg til skoleavslutningen – i imponerende HD-kvalitet.

Full kreativ kontroll for videoentusiaster – LEGRIA HF G40

Få enestående bildeytelse med avanserte opptaksfunksjoner. LEGRIA HF G40 er et perfekt valg for de som ønsker å ta et steg opp når det gjelder kvalitet, eller profesjonelle videofotografer på jakt etter et håndholdt ekstrakamera. En 1/2.84-type HD CMOS Pro-sensor og DIGIC DV4-prosessor gir skarpe videoopptak med klare farger, også i de mest utfordrende lysforholdene. Med førsteklasses optikk som inkluderer et 20x zoomobjektiv med vidvinkel og brennvidde fra 26,8 til 576 millimeter, er LEGRIA HF G40 et allsidig videokamera velegnet til et bredt spekter av opptakssituasjoner – fra bryllupsvideoer til universitetsprosjekter. Sirkulær blender med 8 lameller gir også forbedret «bokeh» for flott bakgrunnsuskarphet når du filmer med liten dybdeskarphet.

Full kontroll over kreativiteten

LEGRIA HF G40 byr på fleksible opptaksmuligheter som dekker en rekke profesjonelle bruksområder. Du kan ta opp førsteklasses AVCHD 1080p-video med høy bithastighet og ulike bildefrekvenser. Du kan også ta opp både AVCHD- og MP4-video samtidig ved hjelp av to SD-kort[1]. Du kan enkelt skape dramatiske effekter med opptak i sakte eller rask film og tidsintervallopptak[2]. På LCD-berøringsskjermen har du full manuell kontroll over det tilpassbare funksjonshjulet, blender, lukkertid, gain og eksponering. Med ringen foran på objektivet kan du stille zoom eller fokus samt blender, slik at du er sikret best mulig resultat i alle kreative opptakssituasjoner.

LEGRIA HF R-serien – bevarer minnene i den kvaliteten de fortjener

Med LEGRIA HF R706, LEGRIA HF R76 og LEGRIA HF R78 kan alle i familien ta opp morsomme og kreative videoer, og du kan ta vare på uforglemmelige familieøyeblikk i full HD-kvalitet. Kombinasjonen av en Canon DIGIC DV4-prosessor og en full HD CMOS-sensor for videoytelse i høy kvalitet, sørger for at de nye modellene fanger opp hver eneste lille detalj. Den optiske bildestabilisatoren med dynamisk modus gir stødige og krystallklare opptak med håndholdt kamera, og reduserer automatisk synlige kamerabevegelser, også mens du går.

Automatisk Zoom Framing Assist sørger for at du ikke mister motivet av syne. Kameraet registrerer raskt om motivet er synlig i bildefetlet, og hvis det forsvinner ut av bildefeltet, zoomer kameraet automatisk ut til motivet er på plass igjen før det så zoomer inn til et perfekt komponert opptak. LEGRIA HF R78 har også et vidvinkelobjektiv som raskt monteres på kameraet og reduserer brennvidden til 26,9 mm[3], og utvider videokameraets bildefelt[4]. Om du filmer et ferielandskap eller en stor gruppe i et familiebryllup, får du nå med mer i hvert eneste bilde.

Kreativitet for familier

Takket være en rekke brukervennlige, kreative opptaksprogrammer kan alle i familien forevige spesielle øyeblikk. Når opptaket er gjort, kan du bruke kinoeffektfiltre og gi opptaket et eget preg med animasjoner, innbygde rammer og ulike fargefilter som sepia og gammel film. Babyinnstillingen gjør det enkelt å ta opp og forevige dyrebare familieminner ved at videoene automatisk lagres i personlige album, slik at foreldre enkelt kan dokumentere barnas oppvekst.

Koble til minnene i hele LEGRIA-serien

LEGRIA HF G40, LEGRIA HF R76 og LEGRIA HF R78 er alle utstyrt med innebygd Wi-Fi-funksjon, slik at du kan fjernstyre opptak fra smarttelefoner eller nettbrett og dele fine øyeblikk med ett enkelt knappetrykk. LEGRIA HF R706 er FlashAir-kompatibel slik at den også er klar for Wi-Fi.

LEGRIA HF G40 – nøkkelfunksjoner:

Tilgjengelighet:

LEGRIA HF G40 har anbefalt utsalgspris inkl mva kr 12.689,-