CAREO FRA TOPP TIL TÅ

– Vi dekker kroppen fra topp til tå, sier Per-Ola Magnusson i Careo AB.

Han har fortid fra Wilfa AS og Remington, og etablerte i 2003 selskapet Careo AB i Sverige. Tre år senere gikk de inn på det norske markedet, og de leverer i dag hår- og velværeprodukter fra Tony&Guy, Sassoon og Scholl – med Expert-kjeden som eneste salgskanal.

– Vi samarbeider tett med Expert, og mener det er her vi best kan lykkes med våre varemerker. Scholls relevans er mot føttene, med fotbad og massasjeprodukter. Tony&Guy og Sassoon tar hånd om den andre enden av kroppen, med hårpleieprodukter. I Sverige har vi også kunder i frisørbransjen, siden både Tony&Guy og Sasson er relatert til profesjonelle frisører, sier Magnusson da vi treffer ham på Experts Elektrofil-messe i Oslo spektrum.

– Vi har hatt en utrolig suksess i både Norge og Sverige, og ser naturlig nok på muligheten til å ekspandere. Men så lenge vi vokser så raskt som vi gjør har vi ikke rukket dette, sier Magnusson.

I Sverige har Careo AB også kvinnelig hårfjerning fra Weet og LED-belysning i porteføljen.

Gode tilbakemeldinger

– Her på Elektrofil får vi mange gode tilbakemeldinger fra butikkene om at de er fornøyd med kvaliteten på produktene våre, og at salget lever opp til forventningene, sier Magnusson.

– Krever disse produktene spesiell kunnskap hos butikkselgerne?

– Man skulle ikke tro at en hårføner eller rettetang krever så mye forklaring for kundene, men vi ligger hele tiden i forkant med ny teknologi. Derfor er Elektrofil-messa viktig for å få frem kunnskap om de nye funksjonene, sier Magnusson og fortsetter:

– Scholl tar seriøst på dette med massasje. Når det gjelder fotbadene, har vi en ny serie som heter Ozone. Her er det molekyler som tar bort toksiner og er antibakteriell slik at man kan gjenoppbygge skader og øke blodsirkulasjonen med en osongenerator. Scholl har de samme funksjonene som konkurrentene, men de forsøker å gjøre litt mer ut av det – for eksempel med en vannjet i fotbadet i stedet for bare luftbobler, sier Magnusson.

Innen hårpleieproduktene er Tony&Guy toppmerket hans.

– De står for styling på toppnivå, med det nyeste i valg av materialer og termostatteknologi. Sassoon markedsfører vi mot flere og kanskje yngre kvinner. Også her er det avansert teknologi, for eksempel har den nye Pure-serien titanium i stedet for keramikk i rettetengene, sier Magnusson.

Powered by Labrador CMS