Elektrofil bidrar til økt fellesskap

– Vi kunne trengt mer plass, men Spektrum er intimt og skaper god stemning. I tillegg er dette et sentralt sted og attraktivt for både handlere og forbrukere.

Det sier landsjef Steinar Rorgemoen i Expert Norge. Han er general for Elektrofil, som i slutten av mars ble arrangert for fjerde gang i Oslo. I fjor var 19.000 forbrukere innom messen de to dagene den var åpen for salg. I år var besøkstallet noe mindre, men kundene kjøpte mer og omsetningen kom opp i 19 millioner kroner. I tillegg til publikumsbesøket kommer rundt 1.000 handlere på fagdagene. Handlerne har et to dagers program og er dermed delt opp i to hovedgrupper.

– Det nye i år er at enkelte leverandører kommer med lanseringer på Elektrofil. Det gjør messen enda mer attraktiv. Vi ser også at flere viser hele sortimentet sitt, for eksempel Microsoft som samler alle kategoriene på et sted, sier Rorgemoen.

Han gleder seg over at databransjen kommer sterkere med på messen og at noen av leverandørene går sammen om en felles utstilling. Han er imidlertid klar på at selv om Spektrum begynner å bli i trangeste laget, er det ikke aktuelt å flytte

Sterkere i Oslo-området

Expert-ledelsen ser også Elektrofil som et viktig element i å styrke kjedens posisjon i Oslo-området.

– Vi er inne i en sterkere etablering i Oslo og Akershus. Elektrofil bidrar til å skape større profilering av Expert i området, som er et veldig viktig marked for oss, sier Rorgemoen.

Lanseringen av Sonys Playstation 3 samtidig med Elektrofil skapte et ekstra pluss både for interessen og omsetningen. Expert hadde sikret seg noen hundre PS3-konsoller som gikk unna som varmt hvetebrød. I tillegg karakteriserer Rorgemoen pristilbudene på messen som aggressive og han regner med at det viktigste produktet også denne gangen er flatskjerm.

– Hva er det viktigste med Elektrofil når det gjelder egne handlere?

– Det viktigste er at handlerne skal føle fellesskapet i kjeden. Vi har et mantra med ordlyden ”one team one dream”. Vi er alle avhengig av hverandre, og handlerne er viktige i den sammenhengen. De selger varer og er vårt ansikt mot publikum. De skal forstå og snakke samme språk og arbeide ut fra samme filosofi. Samtidig er dette en veldig fin anledning for kontakten med leverandørene og å se nye varesortimenter, sier han.

– Expert er den største kunden vår og vi viser de nye modellene her på Elektrofil. Jubileet blir markert i juni, sier salgssjef Hans Petter Danielsen.

Powered by Labrador CMS