Epos kommer med ny film for å promotere sin gaming-satsing. Foto: Epos

EPOS GÅR FOR GAMING

Sennheiser og Demant går hver sin vei, og merkevaren Epos fortsetter satsingen på spillmarkedet.

I over 15 år har Sennheiser Communications vært et fellesforetak mellom Sennheiser og William Demant, med lydprodukter innen businessløsninger, spill og musikk. 1. januar skilte de to selskapene lag, der Sennheiser fortsetter med hodetelefoner for musikk, mens Demant tok over spill- og business-siden.

– Vi er en ny, seriøs partner på markedet med en fokusert strategi for Norden, sier Steven Schmidt, senioransvarlig for globalt salg i Epos, til fagbladet Elektronikkbransjen.

Epos Sennheiser GSP 601 kommer i hvitt med sorte detaljer og utskiftbare, kobberfargede sideplater. Foto: Epos.

To nye hodetelefoner

– Sennheiser Communications var et samarbeid mellom Sennheiser og Demant som oppstod i 2003 for å skape et posisjon på gaming- og businessmarkedet for hodetelefoner. I takt med dette har vi nå satt en ny salgs- og markedsorganisasjon, og under merkevaren Epos satser vi hardt på spillmarkedet, sier Schmidt.

Etter hvert skal Sennheiser-navnet fases helt ut, men er beholdt i selskapets nyeste lansering av GSP 601 og GSP 602, to kablede gaming-klokker med lukket akustikk.

Hodetelefonene er ifølge selskapet selv designet for gamere som er opptatt av kvalitet og estetikk, og kombinerer ergonomisk design med moderne og friske farger.

Vi er en ny, seriøs partner på markedet med en fokusert strategi for Norden

Epos Sennheiser GSP 601 kommer i hvitt med sorte detaljer og utskiftbare, kobberfargede sideplater. GSP 602 er holdt i marineblå med brune øreklokker.

Begge modellene har ergonomiske øreputer i kunstskinn med justerbart trykk for å sikre lyddemping i selv svært støyende omgivelser.

Hodetelefonene har en fleksibel mikrofonarm som sikrer lyd av kringkastingskvalitet utviklet for passiv demping av bakgrunnsstøy, i tillegg til en dempefunksjon som aktiveres ved løft for klar kommunikasjon. Høyre øreklokke er dessuten utstyrt med en trinnløs volumskive for justeringer på farten.

Epos Sennheiser GPS 601 og 602 kommer i friskere farger enn mange av konkurrentene. Foto: Epos.

Stor kampanje for Epos

Steven Schmidt, senioransvarlig for globalt salg i Epos, sier selskapet skal satse i det nordiske markedet. Foto: Epos.

– Vi har en lang arv innen lydprodukter, og vi vet hva god lyd er, sier Schmidt.

GSP 601- og GSP 602-headsettene bruker en utskiftbar én- eller to-pinners 3,5 mm kabel til å koble til PC, Mac, PS4, Xbox One, Nintendo Switch og alle andre konsoller og mobile enheter med en 3,5 mm jack-kontakt.

Sammen med de nye hodetelefonene setter Epos i gang en markedsføringskampanje for å få opp kjennskapen til Epos-navnet.

– Vi har akkurat lansert en stor kampanje med ny video som sier hvem vi er som merkevare. Vårt mål er helt klart globalt og vi skal være et ledende merke innen spillmarkedet. Norden er et A-marked, som vi kommer til å fokusere p¨å framover, sier han.

Den nye videoen lover «out of this world audio» og er regissert av den Oscar-vinnende danske regissøren Anders Walter.

Den første store lanseringen av gaming-produkter utelukkende fra Epos, er planlagt i oktober 2020.

– Globalt ser vi en vekst i spillsegmentet, gaming er den største underholdningskategorien i øyeblikket, sier han.

Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 4/2020, som ble distribuert 31. august. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.

 

Til toppen