EPSON VOKSER PÅ BLEKK

– Vi er stolt av å innta andreplassen og at stadig flere virksomheter og privatpersoner velger våre fargeblekkskrivere.

Det sier Tor Jørgen Westerby, salgssjef for forbrukermarkedet i Epson Norge, i en pressemelding.

Tor Jørgen Westerby, salgssjef for forbrukermarkedet i Epson Norge. Foto: Epson.

Her heter det at Epson økte markedsandelen med 30,5 prosent i 2017, og nå er nest størst i det norske fargeblekkskrivermarkedet, ifølge årsrapporten fra analyseselskapet DMR. I 2017 fikk Epson en total markedsandel på 29,8 prosent målt i antall solgte enheter.

– Vi jobber hardt lokalt og får betydelig drahjelp sentralt. Blekkteknologi er et stort satsingsområde i Epson-konsernet, sier Westerby i pressemeldingen.

I 2014 lanserte Epson som første aktør fargeblekkskrivere uten blekkpatroner. EcoTank-skriverne er rettet mot privatmarkedet og småbedrifter og har etterfyllbare blekktanker med opptil tre års forbruk av blekk inkludert.

Mindre avfall

– Blekkskrivere gir svært lav kostnad per side og kan redusere utskriftskostnadene med i gjennomsnitt 74 prosent. Enkelte av modellene har en utskriftskapasitet på opptil hele 14.000 sider i svart/hvitt og 11.200 sider i farger før det er nødvendig å fylle opp blekktankene, heter det i pressemeldingen.

Salget av EcoTank-modellene har globalt passert 25 millioner enheter, og serien har siden lanseringen blitt utvidet flere ganger med nye modeller og inkluderer nå også fotoblekkskrivere.

– Med blekktanken plassert foran, er EcoTank mer kompakt og enklere å bruke enn før. Den har et forbedret blekkpåfyllingssystem for problemfri etterfylling, som beskytter mot lekkasjer og søl. De nye beholderne har også en mekanisme som sørger for at kun de riktige fargene settes inn. Salget er drevet av kunder som setter pris på eliminering av behovet for å bytte blekkpatroner, lavere utskriftskostnader og et mindre volum av avfall fra bruk av forbruksvarer, sier Westerby i pressemeldingen.

Vi jobber hardt lokalt og får betydelig drahjelp sentralt

Epson satser også i bedriftsmarkedet, og investerer rundt 500 millioner kroner i Europa i blant annet flere ansatte, nye kontorer og forsterket satsing på blekkskriverseriene WorkForce Pro og WorkForce Pro RIPS.

Til toppen