Knut Aronsen (t. v.) i Focus Nordic og Sean Tyndale-Biscoe i Micron Consumer Products Group som eier Lexar. Foto: Stian Sønsteng

FOCUS OVER TIL LEXAR

Fra årsskiftet gikk Focus Nordic over til å selge minnekort fra Lexar. Tidligere hadde de Sandisk i porteføljen.

– Vi distribuerer fotoprodukter, og har vurdert markedet dit at vi ser Lexar som et sterkt merke som ikke har vært så godt representert i Norden de seneste årene. Vi har derfor inngått en nordisk distribusjonsavtale for merket, sier Knut Aronsen i Focus Nordic til fagbladet Elektronikkbransjen når vi møter ham på CES-messen i Las Vegas.

Han mener Lexar er sterke på den profesjonelle siden, og sier de har de raskeste minnekortene som finnes på markedet.

Vi ser Lexar som et sterkt merke som ikke har vært så godt representert i Norden

– Hvor stort er dette markedet for dere?

– Verdimessig for Focus Nordic ligger det på rundt 35 millioner kroner.

– Hva skiller Lexar fra konkurrentene?

– De er en av de fire store som produserer minnekort, og står i motsetning til enkelte andre selv for hele produksjonsprosessen. Lexar posisjonerer seg sammen med Sandisk som en av de to store innenfor vårt marked, sier Aronsen.

Til toppen