Markedssjef Stefan Sundin forteller at Panasonic nå lanserer hvitevarer på det norske markedet. Foto: Stian Sønsteng

GÅR FOR HVITT I NORGE

– I løpet av høsten introduserer vi hvitevarer i det norske markedet. Først og fremst satser vi på vaskemaskiner.

– Vi kommer også med kjøl og frys, sier markedssjef Stefan Sundin i Panasonic Nordic AB.

 

Han sier Panasonic er sterke på hvitevarer i Asia. For to år siden bestemte den japanske produsenten seg for å satse også på Europa, og man utviklet produkter spesielt for dette markedet. Sundin forteller at Panasonic legger vekt på at produktene skal være miljøvennlige.

 

– Våre vaskemaskiner har lavt vann- og strømforbruk, og våre kjøleskap er ekstremt strømgjerrige, sier Sundin.

 

Som på brunevaresiden og innen foto ønsker Panasonic å posisjonere seg i midtre og øvre segment.

 

Panasonic er allerede til stede med hvitevarer på det svenske og danske markedet. Sundin sier de har lanseringen stegvis, og viser til de spesielle utfordringene vi har i det langstrakte Norge på servicesiden.

 

– Servicen må fungere, men nå er dette på plass gjennom en avtale med Elesco-kjeden, sier Sundin.

 

Til toppen