Handlerkonsulentene Tom Larsen (t. v.) og Haavard Solbakken smilte om kapp med de andre deltakerne på årets kompetansedager. Foto: Erik Andersen

HANDLERNES MENN I NY ROLLE

– Det er flott å være her. Folkene er fantastisk hyggelige.

Det er handlerkonsulentene Tom Larsen og Haavard Solbakken skjønt enige om. For noen måneder siden byttet de to gutta, som vi tidligere har karakterisert som ”handlernes menn”, kjede oggikk over til Euronics.

– Her er vi bltt godt mottatt med erfaringene og kunnskapene våre. Vi er jo seniorer, men mener vi likevel har mye å fare med, sier Solbakken.

På lag

Her spiller de to konsulentene på lag med alle handlerne i kjeden. Begge legger vekt på at undersøkelser viser publikums holding til Euronicssom hyggelig å handle med og kunnskapsrike bransjefolk.

– Det vi ser med vår erfaring er at vi trenger å gripe fatt i handlernes kostnadsbilde. Dette er viktig, spesielt når vi har nedgangstider i bransjen, sier Larsen.

Han ser på kostnadsfokus sammen med optimalisering av vareplassering som viktig å gripe fatt i. Larsen mener dette vil kunne gi store forbedringer i bunnlinjen hos handlernes regnskap.

– Vi vet at mange handlere har gammeldags innredning. Nå kan vi tilby et helt nytt konsept som vi tror mange vil få god nytte av. Den nye innredningen eksponerer produktene veldig godt samtidig som det gir god sikkerhet mot tyveri og hærverk. Det kan gi butikken et ordentlig løft og samtidig gi kundene en god følelse når de kommer inn i butikken.

Han mener dette sammen med en hyggelig mottakelse vil heve inntrykkene for Euronics-handlerne.

Til toppen