Senior nøkkelkundeansvarlig Runar Kristiansen viser kameraet Nex 5 med objektiv 18 -200 mm. foran miniatyrmodellen av et tivoli på Sonys utstilling. Foto: Erik Andersen.

HAR FUNNET NISJEN

– Selv om vi ikke kan hamle opp medde mest kjente kameramerkene, har Sony funnet nisjen i markedet.

Det sier senior nøkkelkundeansvarlig Runar Kristiansen i Sony Nordic. For Sony var fotomessen en viktig anledning til å vise frem hele produktutvalget med unntak av det som kort tid tidligere ble presentert på CES i Las Vegas. Spesiell vekt ble lagt på gjennomsikt- og Nex-kameraene.

 

Nivåheving

Selv om det var ved starten av messen synes Kristiansen at utstillerne har en nivåheving i forhold til fjorårets fotomesse.

 

– Det overrasker meg litt, fordi vi hører mye om pressede marginer og vanskelige økonomiske forhold hos mange leverandører, men desto hyggeligere er det når vi kan vise oss frem på en god måte for publikum.

 

Etter Kristiansens mening viser mange fotoleverandører positiv aggressivitet på messen.

 

– Hvordan står Sony som kameramerke i Norge?

 

– Vi har funnet en nisje i markedet. Etter min mening kan vi ikke hamle opp med de tradisjonelle store merkene som Nikon og Canon. Men Sony har etablert seg spesielt med de nye gjennomsiktkameraene og Nex-serien.

 

Firmaet som hadde ansvaret for Sonys utstiling hadde plassert et minitivoli som de besøkende kunne fotografere med både stillbilde- og videokameraer. Det skapte stor interesse hos de besøkende.

 

– Denne minimodellen har det vi trenger av detaljer og farger for å få frem det gode i kameraene våre, sier Kristiansen.

 

Til toppen