Jan Petterson i distributøren Retro står foran en fullskalaversjon av Princess nye blender.
Jan Petterson i distributøren Retro står foran en fullskalaversjon av Princess nye blender.

HELSE OG KOSTHOLD FOR PRINCESS

Selskapet er med på sunnhetsbølgen, med produkter som sørger for at bevisste forbrukere vet akkurat hva de putter i munnen.

Det betyr fokus på blendere, smoothie-lagere, griller som bruker mindre fett, og mer.

– Princess prøver å finne noen nye ideer for klassiske produkter som vi vet fungerer i butikk og som selger. Blant annet kommer vi med en helt ny serie blendere, hvor vi har satt inn noe som heter «splash guard», som minsker volumet i blenderen når du ikke trenger det, slik at du får mer konsentrert miksing av ingrediensene, sier Jan Petterson i distributøren Retro Electric, til fagbladet Elektronikkbransjen.

Det føles som det skjer en del, og at markedet er positivt. Om man har en sunn touch, så er det enda bedre

 

Nye regler fører til utvikling

Princess har alltid solgt mye ulike griller, og nå kommer vi selskapet med flere egne modeller, hvor lokk og underdel skal harmonere, og som kan også lagres stående.

– Det kommer også hele tiden nye EU-regler som sier noe om hvor varme enhetene kan bli og at du ikke skal kunne komme til varmeelementet når apparatet er i bruk, så her må vi hele tiden fornye oss, sier Petterson.

Du kan også bytte ut platene, med grill, trekanter eller vaffelmønster. Da kan man få alle varianter. Disse sandwitch-grillene koster fra 299 til 499 kroner.

Hvordan føler dere at dette personlig matlagings-markedet utvikler seg i Norge?

– Det føles som det skjer en del, og at markedet er positivt. Om man har en sunn touch, så er det enda bedre, sier han.

 

Eierskifte i vår

Blant de helserettede produktene er blant annet en suppeblender.

– Vi har gjort en kompakt og enkel modell til en mer fornuftig pris enn de første som kom på markedet. Du kan putte inn ingredienser til suppen din og mikse og småkoke, og om den blir kald, kan du enkelt varme den opp igjen. Det som kommer i Norge, og som allerede er veldig populært i Sverige, er denne 5-2-dietten, hvor man spiser normalt i fem dager, og faster i to. De dagene man faster spiser man bare suppe og frukt, og her kan man da lage disse tingene selv og har full kontroll på hva man får i seg, sier Petterson.  

Tidligere i vår skiftet Princess eiere, etter at nederlandske Smartwares Home Essentials kjøpte selskapet fra tyske WMF. Princess vil fortsette under sin egen merkevare, og Smartware sier i en pressemelding at deres strategi er å bli den ledende europeiske leverandøren av produkter for personlige hjemme- og skjønnhetsprodukter.

Til toppen