HIFI-PRODUSENT SATSER PÅ MP3 OG MOBIL

– Selv om vi ikke har nøyaktig oversikt ser vi at omsetningen av hodetelefoner øker. Vi tar en større andel.

Det sier Jan Ove Johansson, nøkkelkundeansvarlig hos Sennheiser Nordic.

Sennheiser har lenge vært sterke på tradisjonelle hodetelefoner på det norske markedet. Men over tid ser Jan Ove Johansson at markedet dreier seg mot lettere produkter som øretelefoner.

– MP3- og mobiltelefonmarkedet har vokst seg kjempestort. Vi som kommer inn fra Hi-Fi-markedet kan i utgangspunktet bare regne med å få en liten andel av denne omsetningen. Men vi satser for fullt på det segmentet som vokser mest, sier han.

Iphone

Sennheiser presenterer nå en egen modellserie tilpasset Iphone. Serien består av i alt åtte nye produkter.

– Iphone er en hype, og vi henger oss på denne bølgen. Denne kundegruppen er kjøpesterk, brukerne vil ha kvalitet, og da ønsker vi at de kombinerer telefonen med øretelefoner fra oss.

Prisspekteret på de nye Iphone-tilpassede øretelefonene går fra rundt 600 til over 3.000 kroner. Alle modellene kan brukes for musikklyttingkombinert med telefonbruk, derfor har de også mikrofon. Funksjonene styrer bruken på samme måte som med Apples originalutstyr. Johansson regner med å distribuere Sennheiser-produktene både i Eplebutikkene og annen elektronikkhandel.

– Hva tenker du om PC-markedet?

– Det er også ganske stort, men samtidig er dette et litt lukket marked. Årsaken er først og fremst at det er få som bestemmer hva som skal selges, og disse innkjøperne har spesielle meninger om hva som passer til datamaskinene. Også brukerne er meget selektive, men det er i hvert fall et spennende marked, sier Johansson.

Powered by Labrador CMS